CAT-scan Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg har en artikkel jeg skal publisere på nett, og når jeg kopierer teksten fra trykk-PDF-en kommer alle linjeskiftene med. Hvordan får jeg bort disse? Jeg har både MS Word og OpenOffice Writer, og med en av disse burde vel dette strengt tatt være mulig. Hjeeeelp!
CAT-scan Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 Hvis det forresten er noen som ikke skjønner hva jeg mener, så si ifra, dette bør jeg ha løst på kortest mulig tid
kjeklulf Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Dette kan gjøres enkelt med Erstatt i Word. Søk først etter alle forekomster av to manuelle linjeskift og erstatt med avsnittstegn (forutsatt at det er to manuelle linjeskift mellom avsnittene) og søk deretter etter alle gjenværende manuelle linjeskift og erstatt dem med mellomrom eller ingenting, alt etter hvordan det opprinnelige dokumentet er formatert.
CAT-scan Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 (endret) Tenkte på å gjøre dette selv, men tenkte det fantes en bedre løsning i og med at det ikke går an å kopiere tegnet for manuelle linjeskift, og at man derfor må vite ASCII-koden for tegnet. Har de virkelig ikke en bedre funksjon for akkurat dette problemet altså? Nesten litt utrolig. Det fungerer forresten ikke, siden tegnene ikke blir gjenkjent som vanlige tegn som kan erstattes. Endret 18. august 2006 av CAT-scan
kjeklulf Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Bruk ^l for å søke etter manuelle linjeskift, ^p for å sette inn avsnittsmerker. Klikk Mer... og Spesielt for å få tilgang til alle ulike spesialtegn. Det er lov å lete litt...
CAT-scan Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 (endret) Les innlegget en gang til, det er redigert. Dessuten var det ikke at jeg hadde problemer med å lete frem tegnet, men at jeg regnet med at et program som hadde eksistert i over 20 år hadde tenkt på å implimentere denne funksjonen. Problemet er at tegnet ikke blir gjenkjent som et vanlig tegn (som dermed er søkbart eller erstattbart for den saks skyld (hvis man ikke bruker metoden du sa)). Men takk likevel Endret 18. august 2006 av CAT-scan
kjeklulf Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 (endret) Hvilken funksjon er det som ikke er implementert? Om du kopierer tegnet eller velger det fra en liste spiller da ingen rolle? Om tegnet ikke blir gjenkjent er det et Acrobat-problem og ikke Word-problem. Notisblokk (og Excel) kan ofte være nyttige omveier i slike tilfeller. Smileyen din hjalp Endret 18. august 2006 av kjeklulf
CAT-scan Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 Vel, skulle jeg ha foreslått noe for MS i dag, så ville jeg foreslått en «autoformater-knapp», hvor man reformaterte teksten slik at den passet inn i formatet som er gjeldende (som oftest A4 eller letter). Det måtte da være en grei løsning, kan da ikke tenke meg annet enn at det er flere enn meg som kopierer fra PDF og vil ha automatisk plasserte linjeskift?
kjeklulf Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Vel, skulle jeg ha foreslått noe for MS i dag, så ville jeg foreslått en «autoformater-knapp», hvor man reformaterte teksten slik at den passet inn i formatet som er gjeldende (som oftest A4 eller letter). Det måtte da være en grei løsning, kan da ikke tenke meg annet enn at det er flere enn meg som kopierer fra PDF og vil ha automatisk plasserte linjeskift? 6698540[/snapback] Joda, men spørsmålet er hvordan ulike tegn skal tolkes. Det er forskjell på line feed (LF) og carriage return (CR) som du har merket og i Word er et enter-trykk både LF og CR. Det er ikke mulig å lage noen standard løsning for hvordan slik skal tolkes, derfor søk og erstatt.
CAT-scan Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 Ja, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skulle være noe problem. Jeg snakker om en knapp som fjerner formattering, slik at det blir en eneste lang rekke sammenhengende tekst, som erstatter CR/LF med et mellomrom. Nye linjeskift vil selvfølgelig bli laget automatisk der man går tom for «papir». Uansett. Nå driver jeg med det samme, og tror du ikke Word har klikket helt. Nå finner det pokker meg ikke manuelle linjeskift, enda jeg sitter og stirrer på et dokument med hundrevis av manuelle linjeskift. Teksten er til og med fra samme PDF-dokument. Jeg tror jeg klikker snart. Er det noen som har noen andre bra tips på hvordan en kan fjerne linjeskift før jeg tørner helt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå