Netro Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Lurte på hvordan man skiller flere valg fra å bli vurdert med if-statement. om $navn == ""; og/eller $beskjed == ""; stemmer skal if, utføres. Hvordan bli if seendes ut da? if ($navn == "", $beskjed == "") eller if ($navn == "" || $beskjed == "") fungerer ikke.
Martin A. Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) if($foo == 'bar' || $bar == 'foo') er korrekt. Bare test denne <?php $bar = 'foo'; $foo = 'bar'; if($foo == 'bar' || $bar == 'foo') { echo 'Korrekt'; }else { echo 'Feil'; } ?> Endrer du $bar til "fo", er den fortsatt korrekt, men endrer du samtidig $foo til feks "ba", blir det feil. Endret 17. august 2006 av M4rTiN
Netro Skrevet 17. august 2006 Forfatter Skrevet 17. august 2006 (endret) Takk for hjelpen Martin! EDIT: Hadde flere variabler med samme navn... :!: Endret 17. august 2006 av Netro
Netro Skrevet 17. august 2006 Forfatter Skrevet 17. august 2006 Et annet spørsmål... Hva må jeg gjøre for å blokkere en bruker på min webside (via ip-addresse) fra å bruke "send mail-funksjonen" min for en viss tid, f.eks 30 sek?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå