Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter litt, men slår seg av

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vel, det som skjer er når jeg prøver å skru den på, begynner den å starte opp i 3 sek, før den skrur seg av igjen, rekker nesten ikke å se noe på skjermen engang.. MEN. så tok jeg jumperne på hovedkortet og satte dem en pinne til siden så funka det.. dette var i går... så til mårran i dag fikk jeg samme problemet, og flytta jumperen tilbake igjen (jumperne er de små blå greiene med 3 hull i) og da funka det igjen.. men jeg vil ikke at jeg skal måtte åpne kabinettet mitt hver dag for å flytte på jumperne for å få igang pc-en. fordi det er fler enn meg som ikke er noe gode i data som også skal bruke den..

vær så snill og hjelp meg, på forhånd takk

mine datakomponenter:

hovedkort: ASUS AM2 M2n-SLI Deluxe motherboard

Prosessor: AMD Athlon X2 4200+ 2.2 Ghz 2mb L2 cache

Skjermkort: (pci express) ATI Sapphire radeon x1900xt 512 mb gddr3 ram.

Rambrikker: 2x 1 GB Corsair value S pc4200 ddr2 ram

EDIT: å ja, og det er ikke noe med strømforsyningen, har over 500 W og den har vært på annen pc før og har alltid funka bra

Endret av simen_s_k
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde faktisk samme problemet i går, da resatte cmos og starta og det funka fint.

Da hadde jeg overklokka rammen for mye så den ville ikke være med :p:tease:

Skrevet (endret)

Tror du virkelig jeg klarer det? aner ikke hva det er engang.. men når du nevner det så hver gang dette skjer så kommer CMOS checksum error -defualts loaded

nå har jo ikke jeg overklokka noe, alt er som jeg fikk det

Endret av simen_s_k
Skrevet
MEN. så tok jeg jumperne på hovedkortet og satte dem en pinne til siden så funka det.. dette var i går... så til mårran i dag fikk jeg samme problemet, og flytta jumperen tilbake igjen (jumperne er de små blå greiene med 3 hull i) og da funka det igjen.. men jeg vil ikke at jeg skal måtte åpne kabinettet mitt hver dag for å flytte på jumperne

Oops, det der ser ikke bra ut - det er fort gjort å steike/ drepe kortet hvis feil krets er kortslutta med cmos-jumper.

Jeg gjorde den feilen én gang, starta opp med jumperen på pin 2-3 (se manual), og da så jeg røyken stige til værs mens diverse chip stekte i eget "fett" og nærmest fløt omkring på kortet - det var gjort på et sekund... håper du har vært heldigere, og det kan jo se sånn ut faktisk - men altså, cmos jumperen skal dekke pin 1-2 når du starter maskina, så kanskje det er en annen jumper du har flytta på (cmos-jumper har 2 "hull", ikke 3).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...