Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lagra personlig bios oppsett


Anbefalte innlegg

Fikk bluescreen og dumping av fysisk minne ved (under brenning av en CD)

 

slo av pc'en og starta på nytt. Da ville ikke skjermen tenne (kunn orange standby lys som blinka) mens harddisk så ut for å boote ok

 

tok så en reset av cmos, ogda tente skjermen og det gikk greit å komme inn i windows

 

starta så på nytt for å optimalisere bios på nytt

 

etter valg av lagring av settings, så skjedde det samme som igjen, og ny reset av cmos måtte til for å få bilde på skjerm

 

eg har lagret forskjellige oppsett mange ganger tidliger uten prblem.

 

kan det være at batteriet er oppbrukt ???

 

 

hovedkort er ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI BIOS Rev 1008

 

PS: bluescreen har vert vanlig på dette hovedkortet etter mange timers bruk, men eg har nå klart å leve med dette.

og det skyldes en buggy minne adressering på den ene minneslotten

(får noen feilmeldinger på test nr.5 med progammet memtest86 ved dualchannelmode, selv ved bruk av gode dual channel minnebrikker. SÅ 2 AV 3 MINNESLOTTER ER OK.)

 

så enkelte spillkræsj har gitt feilmelding MINNE ADRESSE *****X***** KUNNE IKKE VERE READ

 

men eg har trossa det og kjørt dualchannel mode for å få best ytelse i spill, og overlev et kræsj i ny og ne :cry:

 

hovedkortet er snart moden for dynga (asus skit)"AM2 here i come"

 

noen tips om ka som er gale med bios (det skjer det samme uansett selv om eg ikke forandrer noen ting ved lagring av personlig oppsett til bios.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fiksa det nå.

 

Det var ikke dårligt cmos batteri, men nero.exe fila som var buggy/forandra (meldte nero ved neste forsøk på start av programmet)

 

så reinstallerte eg programmet og det gikk igjen å save privat oppsett til cmos (merkelige greier)

 

drev med brenning av cd-r plate når bluescreen oppstod

så lita tue kan velte stort lass

 

har ikke virus på maskina

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...