Gå til innhold

Er det noen som har testet Sigma 30mm F1.4


Anbefalte innlegg

Vurderer en vidvinkel rundt 30mm og er interressert i om det er noe her som har testet Sigmaen og kan dele erfaringen med resten av oss.

 

Nikon sin 28mm F1.4 står selvfølgelig øverst på ønskelisten, men prisen er noe i overkant så alternativer må vurderes!!

 

Skal brukes på D200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg satt lenge på gjerdet og vurderte dette objektivet. Hadde 50mm f1.4, men synes den blir litt for trang. Var veldig i tvil om jeg skulle gå for Sigmaen pga delte meninger på nettet, men tok sjansen og bestillte et via ebay.

For å si det sånn, nå er 50mm f1.4 solgt.

Dette objektivet synes jeg er nesten helt på linje med 50mm f1.4. Ingenting å utsette på skarpheten, men kanskje litt tregere autofokus på D200, men ikke noe som plager meg.

Endret av Nikonians
Lenke til kommentar

Jeg har dette objektivet for Canon. Er vel sånn passe forøyd med det, men:

AF er latterlig tregt! Og det er ikke så veldig praktisk å manuellstille fokus på f/1.4. Tipper autofokusen er ganske bra på D200, det blir jo ikke noe hurtigere av den grunn.

 

Ganske skarpt og fint, men mange av disse objektivene har fokusfeil. Mitt måtte inn til reparasjon, og vet om mange andre som også har vært innom en tur.

 

Byggekvaliteten er ellers ganske god. Tungt og fint. Knappen til å bytte mellom AF og MF er litt kjip, men det er ikke allverdens problem.

 

Fulgte med solblender og liten bag. Fint det, det sparer man jo litt penger på.

 

Den trege fokusen gjør at jeg aldri kommer til å vurdere Sigma igjen. Canons egen USM II er latterlig mye raskere enn Sigmas HSM.

 

 

edit: Skrivefeil.

Endret av Haaland78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...