Gå til innhold

Ny RAM. Men hvilken?


Winydancer

Anbefalte innlegg

Okei. Eg har for tida 1 GB Corsair Valute PC3200.

 

Men har tenkt og selge denne, for den er "flaskehals" på PCen min.

Jeg har nå dette hovedkortet; _DETTE_

 

Jeg skal ha 2 GB RAM. Helst god Ram, men ikke noe til 7000 kr, ;)

Vet ikke noe spesielt om Ram, og blir helt forvirret når jeg sjekke på Netshop.no.

Kan jo velge melloom DDR, DDR-2, DDR-DIMM, DDR-So elle noe..

 

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse var jo ganske billige og gode (?)

Noen som vet om de funker på mitt hovedkort? :)

6673342[/snapback]

 

Ditt hovedkort støtter DDR og DDR-DIMM, som bruker en 184pins sokkel. DDR2 derimot bruker en 240pins sokkel, så det sier seg selv at DDR2 minne ikke vil passe til DDR sokkel.

 

Det minnet du fant frem der er DDR2, så de vil nokk ikke passe ditt hovedkort.

Hva med disse:LINK

Lenke til kommentar
Disse var jo ganske billige og gode (?)

Noen som vet om de funker på mitt hovedkort? :)

6673342[/snapback]

 

Ditt hovedkort støtter DDR og DDR-DIMM, som bruker en 184pins sokkel. DDR2 derimot bruker en 240pins sokkel, så det sier seg selv at DDR2 minne ikke vil passe til DDR sokkel.

 

Det minnet du fant frem der er DDR2, så de vil nokk ikke passe ditt hovedkort.

Hva med disse:LINK

6673388[/snapback]

 

Litt dyrt kansje, hva med disse? DIsse

Lenke til kommentar
Disse var jo ganske billige og gode (?)

Noen som vet om de funker på mitt hovedkort? :)

6673342[/snapback]

 

Ditt hovedkort støtter DDR og DDR-DIMM, som bruker en 184pins sokkel. DDR2 derimot bruker en 240pins sokkel, så det sier seg selv at DDR2 minne ikke vil passe til DDR sokkel.

 

Det minnet du fant frem der er DDR2, så de vil nokk ikke passe ditt hovedkort.

Hva med disse:LINK

6673388[/snapback]

 

Litt dyrt kansje, hva med disse? DIsse

6673482[/snapback]

 

Linken din må du vel sjekke, hvilken var det du mente? :) Hvor mye hadde du tenkt å bruke på minnet?

Lenke til kommentar
Linken din må du vel sjekke, hvilken var det du mente? :)  Hvor mye hadde du tenkt å bruke på minnet?

6673520[/snapback]

 

Tenkte på den her; Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

 

Kom ikkje du rett inn på den? :blush:

Viste ikkje heilt kor masse eg skulle bruke. Tenkte på rundt 2000, helst ikkje øve den prisen..! Men må eg legge meir penger i det så har eg det, men hadde tenkt og spare litt.. :p

Lenke til kommentar
Linken din må du vel sjekke, hvilken var det du mente? :)  Hvor mye hadde du tenkt å bruke på minnet?

6673520[/snapback]

 

Tenkte på den her; Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

 

Kom ikkje du rett inn på den? :blush:

Viste ikkje heilt kor masse eg skulle bruke. Tenkte på rundt 2000, helst ikkje øve den prisen..! Men må eg legge meir penger i det så har eg det, men hadde tenkt og spare litt.. :p

6673553[/snapback]

 

vil fungere greit det minnet der, du skal vel ikke overklokke går jeg utifra. Hvis ikke vil det minnet der fungere ganske bra. :)

Lenke til kommentar
Den rammen kjører på 500Mhz (pc4000). Du bør sjekke om hovedkortet takler så BRA ram.

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe de Corsair-brikkene du linket til, men vil ha dem enda litt billigere :). Er ikke de ganske gode til å overklokke med også?

6679541[/snapback]

 

tror nokk ikke det blir noe problem, de brikkene tror jeg vil fungere meget godt.

 

Ang. de corsair- brikkene, så tror jeg ikke de vil være idell til overklokking. Da kan det kansje heller lønne seg å gå for minne med høyere frekvens. Har prøvd andre PC3200 brikker fra corsair, og de var ikke helt overklokkingsvennlig.

Lenke til kommentar
Den rammen kjører på 500Mhz (pc4000). Du bør sjekke om hovedkortet takler så BRA ram.

 

Hadde egentlig tenkt å kjøpe de Corsair-brikkene du linket til, men vil ha dem enda litt billigere :). Er ikke de ganske gode til å overklokke med også?

6679541[/snapback]

 

Okaj, har tenkt og kjøpe Corsair brikkene, men de var ikke på lager og var ubekreftet når de kom inn. Så såg etter andre alternativer :)

 

Har hatt en kjennskap til at noen ting som er ubekreftet aldri kommer inn

Lenke til kommentar
Jeg, for min del, skal ikke overklokke mye. Har dog tenkt og stille frekvensen litt høyere på min 3200+, helst opp til 2,6. Fungerer ikke de corsair brikkene til det? (HK: Epox 9npa+ ultra)

 

Kanskje jeg heller/også skal vurdere OCZ sitt sett?

6679849[/snapback]

 

jo det går greit det, men hvis du skal overklokke selve minnet, så kommer du ikke så forferdelig langt. Men siden du bare skal overklokke CPU er ikke dette noe problem i det hele tatt, går sikkert bra å klokke minnet littegrann. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Har ikke tenkt å overklokke minnet i det hele tatt, jeg. Bare CPU. Holder det med a-data sine 2-gb sett da (1370kr)?

6682264[/snapback]

 

allt minne holder stort sett da, eneste grunnen til å kjøpe dyrere minne er at de er bedre til å klokke. Så i ditt tilfelle der du ikke skal overklokke, så er det bare å finne noe billig PC3200 minne, og det vil fungere mer en bra nok. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...