Gå til innhold

Valgets kvaler...


Sjiraff

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal oppgradere Pcen og har kommet til følgende alternativer

 

ENTEN:

Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 512kB ""Northwood"

Asus P4S533L Socket478/533Mhz P4 Hovedk. SIS645DX,ATA/133,Audio,LAN, ATX, DDR RAM

Standard 256MB PC2700 DDR SDRAM 184pins 333Mhz

Seagate Barracuda 80 GB

 

ELLER:

AMD Athlon XP 2000

ASUS A7V333 KT333 5PCI 1AGP 3DDR-DIMM USB2 Audio SocketA ATX,

(Evt.: MSI KT3 ULTRA2-B)

Silent Twin kjøler

Standard 256MB PC2700 DDR SDRAM 184pins 333Mhz

Seagate Barracuda 80 GB

 

Til begge har jeg tenkt meg en 340 W strømforsyning.

 

Tror ikke det er store prismessige forskjeller. I hvert fall ikke av betydning?

 

Trenger jeg overhodet ikke ekstra vifter til P4? Jeg har ikke tenkt å overklokke (ennå i hvert fall). Støyer den mefølgende viften til P4? Jeg vil gjerne ha det hele så stille som mulig.

 

Pcen skal brukes til noe koding og spilling, men også musikk og film.

 

Hvis noen har andre bedre (?) forslag mottas det med takk. Behøver jeg å kjøpe egne kabler av noe slag?

 

Har tenkt på 512 MB RAM, men er det noe stort poeng å kjøpe en brikke nå i stedet for å ønske meg en ytterligere senere?

 

Har kun et standard VGA kort (evt. et gammelt Rage kort), men skjermkort må bli juleønsket...

 

Har tenkt å bestille etter helga, så setter pris på snarlig tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder vel med en tråd?? :smile:

 

Skal du overklokke og utforske litt på den delen bør du gå for P4, hvis ikke er det like greit å gå for AMD.

AMD blir også no varmere enn P4, no som kan føre til litt mer støy enn på en P4.

RAM er veldig greit å ha, hvis du bruker tunge program eller spiller noen av dagens spill (kan kreve enn del).

Skjermkort så er det mye å anbefale, ATI Radeon 8500, GeForve Ti4200, ATI Radeon 9000/9500 osv. Dette er alle gode kort til en grei pris.

 

[Edit: Leste ikke posten godt nok første gangen og måtte derfor legge til litt.]

_____________

Forumet beste side finner du her.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-23 00:17 ]

Lenke til kommentar

Gå for P4-løsningen.

Jeg ville satset på en P4 med fsb på 533 i stedet for 400 Mhz. Flere muligheter senere m.h.t. overklokking osv...

Videre burde du satse på færrest mulig minnebrikker, ergo..(begrenset støtte for flere brikker på endel hovedkort, pluss komp. problemer med endel brikker..) gå for en 512 MB-brikke.

Støyen er det vel muligens ditt fremtidige grafikk-kort og/eller psu som vil dominere.

Litt støydempingsmatter fra Microplex (eller matter fra Clas Ohlson....Nesten samme effekt....(!)) og saken er biff. :smile:

Personlig ville jeg kanske kikket litt på et MSI-kort til P4-løsningen også, men det er som sagt min egen preferanse. :smile:

Seagaten er stille og fin.

Eller er jeg enig i zn00ker foran her..

 

Lykke til!:-)

 

Mvh

Wikingen

Lenke til kommentar

kjøpte meg XP2000+ i sommer, og har aldri vært plaget med støy, for det om jeg har to kabinettvifter i tillegg til cpu-vifta.

Forøvrig så tror jeg at jeg ville valgt amd-versjonen. Detter er ikke bare fordi jeg er hardbarka amd-fan, men jeg tror at hvis du ikke skal overklokke noe særlig, så blir det denne som gir best pris/ytelse forhold.

Minne synes jeg du bør ha mye av. På den nevte nye pc-en min, så har jeg 512DDR, og det er rett og slett deilig. Merker hos andre som har 128 eller 256 at min går merkbart bedre. Men akkurat nå har det ikke så sinnsykt mye å si, men det tar ikke lange tiden før du må oppgradere minnet. Best å vre føre var synes nå jeg

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...