Gå til innhold

Musikk i Might and Magic VI borte (.snd)


LarsEL

Anbefalte innlegg

Av ren nostalgi lastet jeg ned Might and Magic VI (jeg har spillet originalt men gudene vet hvor cden(e) har blitt av), men da jeg begynte å spille viste det seg at all musikk var borte, noe jeg mener er noe av det beste med MM6. Alle andre lydeffekter er til stede.

 

Under "D:\Might And Magic VI\Sounds" finner jeg filen "Audio.snd", men ingen playere jeg har (win media player, VLC, media player classic, irfanview) klarer å spille filen av.

 

Jeg lastet til og med spillet ned to ganger (forskjellige kopier av spillet), men musikken er søkk borte uansett.

 

Da jeg spilte spillet før var det på min gamle 750 mHz og da virket musikken helt fint.

 

Kan det derfor være at det "nye" lydkortet mitt (eller HK, vet ikke om det er integrert :p) rett og slett er for nytt til å støtte gamlere filtyper? Alt ved PCen min er over tre år gammelt.

 

Noen forslag til hvordan jeg kan få tilbake musikken på (foruten å grave fram den gamle PCen min fra kjelleren for så å spille det på den) vil bli satt pris på!

 

 

P.S. håper dette er den rette (eller ihvertfall mest rette) plassen å poste dette på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kjøre spillet i f.eks. win98 kompatibilitetsmodus. Prøv også å skru ned/av hardware-akselerasjon for lydkortet. Gå til kontrollpanel->Lyder og lydenheter->Lyd->Lydavspilling->Avansert...->Ytelse og skru ned akselerasjonen. (Dette kan også gjøres i dxdiag)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som du foreslo ang. akselerasjon på lydkortet, men det funket ikke :(

 

Når jeg setter spillet i kompatibilitet med win 98, kommer det en feilmelding opp med navnet SHRINKER.ERR som lyder:

"(3.3) D:\MIGHTA~1\mss32.dll: Pager initialisation error 2 - The system cannot find the file specified".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...