Gå til innhold

Pinnacle PCTV Rave & Lyd?


Anbefalte innlegg

Heisann, har ett PCTV Rave kort her som jeg har puttet i maskina.

Jeg har kobla kabel-tv inn i porten for den og det kommer ingen lyd når jeg ser på kanalene via datamaskinen. Mens via dvd-spillern kommer det lyd på kabel-tv =/

 

Derfor lurte jeg på om noen visste om den i det hele tatt leste lyden? OG om det er noen fiks for dette? Og hvordan jeg kan få lyd? Har googlet en del men antaglivis på feil =/

 

 

PCTV Race

HW.no Detaljer

 

Mvh Thorleif Jacobsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har ett PCTV Rave kort her som jeg har puttet i maskina.

Jeg har kobla kabel-tv inn i porten for den og det kommer ingen lyd når jeg ser på kanalene via datamaskinen. Mens via dvd-spillern kommer det lyd på kabel-tv =/

 

Derfor lurte jeg på om noen visste om den i det hele tatt leste lyden? OG om det er noen fiks for dette? Og hvordan jeg kan få lyd? Har googlet en del men antaglivis på feil =/

 

 

PCTV Race

HW.no Detaljer

 

Mvh Thorleif Jacobsen

6653072[/snapback]

du må koble en minijack-kabel mellom lydutgangen på RAVE-kortet og inngangen på lydkortet i PC'n din, eventuelt huke på digital lyd inne på kortet.

Det må ihvertfall jeg på mitt RAVE kort

Lenke til kommentar

På mitt PCTV standard er det mulighet for koble lyden internt med en vanlig intern analog CD-ROM-kabel (fire-pins kontakt i hver ende). Vet ikke om dette er mulig på RAVE, men da kan du koble PCTV inn på f.eks. AUX-inngangen på lydkortet/hovedkortet og fortsatt bruke line-in til DVD-spilleren. Sjekk manualen om denne fire-pins kontakten er på RAVE.

Lenke til kommentar
På mitt PCTV standard er det mulighet for koble lyden internt med en vanlig intern analog CD-ROM-kabel (fire-pins kontakt i hver ende). Vet ikke om dette er mulig på RAVE, men da kan du koble PCTV inn på f.eks. AUX-inngangen på lydkortet/hovedkortet og fortsatt bruke line-in til DVD-spilleren. Sjekk manualen om denne fire-pins kontakten er på RAVE.

6654360[/snapback]

 

På Rave og Pro utgavene må du bruke minijack (utvendig).

Lenke til kommentar

Ja jeg har og noe internt lyd greier på mitt Rave kort... Har ikke manual, kan noen si hva slags kabel (gjerne med bilde) jeg trenger og en lett guide på hvordan jeg skal koble det? hva jeg må finne på mitt hk e.t.c.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302513 - Mitt hovedkort

 

Og om noen vet om noe "tweaks" jeg kan bruke på dette? Noe "cracket" ting som bugger med kortet og finner tøffe ting? =) ikke ulovlig da men mange lager jo noe som utnytter ting orginalprogrammet bruker =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...