Gå til innhold

Bra kamera til en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har forferdelig lyst å kjøpe et kamera, elsker å ta bilder. Men vill ikke ut med hele sparekontoen for det. Noen som har noen tips til bra kameraer som ikke er dyr?

jeg tenkte meg noe i kategorien Nikon D50.

6648208[/snapback]

Det finnes mange tråder som handler om nesten akkurat det samme. Les også tester av kameraene du er interessert i på akam.no og dpreview.com.

 

I den billigste prisklassen finnes det kameraer fra Nikon, Canon, Pentax og Olympus, og alle er glimrende kameraer, men med forskjellige styrker og svakheter. Mange velger dog Nikon D50 eller Canon 350D.

 

Regn ikke med at du vil få overlegen bildekvalitet med speilrefleks i forhold til dyre kompakter og superzoomer om du ikke investerer i OK optikk, lærer deg å eksponere og etterbehandler bildene. Om du ikke investerer i god optikk er DSLR bare bedre i dårlige lysforhold (med unntak av f.eks. Sony Cyber-shot DSC-R1) og det er raskere (oppstartstid, utløserforsinkelse og seriebilder).

 

Det vil være villedende å anbefale deg et kamera om du ikke leser litt på forhånd og vet hva du går til. Jeg garanterer deg at du vil bli mer fornøyd med kameraet ditt på den måten.

 

Lykke til!

Endret av wiley
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...