Gå til innhold

It Avisen, artikkel: Katastrofetall for It-Student

skromt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå et enormt godt marked for it-folk idag så er nok mangel på nye studenter som er problemet. Har dog ikke lest artikkelen du viser til :p

Skrevet

Ikke rart jeg ikke fant artikkelen i det hele tatt - i emnetittelen har du nemlig skrevet IT Avisen (no de fleste trolig tolker som itavisen.no).

Går utifra at det er artikkelen Flykter fra it-studiene du tenkte på? Her står det jo svart på hvit at bransjen trenger folk men at færre og færre velger it-utdanning - så dette lover godt (ihvertfall for min del). :dribble:

Skrevet

Da var du heldigere enn jeg var. Jeg var ferdig i 2002 og det tok et år før jeg fikk jobb.

Ser jo her at på IDI ved NTNU at det blir mindre budsjetter fordi det blir færre studenter, noe som ikke er bra.

Skrevet

Ja, budsjettkutt er egentlig et stort problem for fag som er utsatt for konjenktursvingninger, noe IT i høyeste grad er. Utdanningsinstitusjoner får i veldig stor grad betalt pr avlagte studiepoeng, og få studenter fører til færre studiepoeng, hvilket kan føre til færre plasser. Som jo kan bli et stort problem når markedet begynner å skrike etter arbeidskraft...

Desto hyggeligere for de (av oss) er ferdigutdannet eller kommer til å bli det i nær fremtid ;)

Skrevet

Heldigvis er det ikke blitt *så* ille på mitt fakultet enda, men tendensen er klart til stede. Penger til både utdanning og forskning vil fort følge konjenkturer og fag som nyter stor popularitet.

Men dette begynner antageligvis å gå langt utenfor emnet i denne tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...