Pirlo21 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Hei. Jeg har en splitter ny Dell Inspiron 6400. 2.0 GHz Duo Core Prosessor 2x1GB Dimm 667MHz ATI Mobility Radeon X1400 Sony DVD+-RW 8x Jeg brente ett par DVDer her om dagen (bruker Nero 6.0=)om tok cirka 10 minutt pr stk. Spilte også av DVDer uten noen problem (PowerDVD). Igår skulle jeg brenne en ny DVD og det tok meg cirka 80 minutt. Når jeg spiller av DVD nå så hakker det utrolig mye! Hva kan dette være for noe? Noen som har opplevd noe lignende? Venter spent på svar :-D
Pirlo21 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 En liten ting jeg kanskje bør nevne er at under brenning så "hopper" Buffer Level opp og ned ganske hyppig...
efikkan Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Hei! Brenn ei plate til (gjerne DVD-RW) og se om problemet vedvarer. Det kan være produksjonsfeil på plata. Hilsen, efikkan.
Pirlo21 Skrevet 21. august 2006 Forfatter Skrevet 21. august 2006 Jeg fikk ordnet det selv etter litt søking på google. I tilfelle noen andre vil oppleve samme problem kan jeg fortelle hvordan man løser det, og hva som var årsaken. Harddisker og DVDspillere har forskjellige overføringshastigheter. Dette kan være PIO som er treg overføring og DMA eller Ultra DMA som er kjappere overføringshastighet, I WindowsXP står dette i utgangspunktet på DMA både på Harddisk og DVDspiller. Hvis DVDspilleren må "slite" for å spille av en DVD noen ganger vil Windows automatisk switche over til PIO. Det var dette som skjedde til meg pga noe kopiering av noen slitte DVDplater. Det jeg måtte gjøre var å gå på Enhetsbehandling og avinstallere Sekundær IDE-kanal og starte maskinen på nytt. Windows innstallerte Sekundær IDE-kanal på nytt og brenneren sto igjen i DMA-modus. Håper de som lurer forstår hva jeg har skrevet
Bjørnli Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 har prøvd dette, men ender bare opp på pio mode : http://zaftsuse.net/pio.JPG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå