Gå til innhold

Problem med brenning og avspilling av DVD

Pirlo21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en splitter ny Dell Inspiron 6400.

2.0 GHz Duo Core Prosessor

2x1GB Dimm 667MHz

ATI Mobility Radeon X1400

Sony DVD+-RW 8x

Jeg brente ett par DVDer her om dagen (bruker Nero 6.0=)om tok cirka 10 minutt pr stk. Spilte også av DVDer uten noen problem (PowerDVD). Igår skulle jeg brenne en ny DVD og det tok meg cirka 80 minutt. Når jeg spiller av DVD nå så hakker det utrolig mye! Hva kan dette være for noe? Noen som har opplevd noe lignende?

Venter spent på svar :-D

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk ordnet det selv etter litt søking på google. I tilfelle noen andre vil oppleve samme problem kan jeg fortelle hvordan man løser det, og hva som var årsaken.

Harddisker og DVDspillere har forskjellige overføringshastigheter. Dette kan være PIO som er treg overføring og DMA eller Ultra DMA som er kjappere overføringshastighet,

I WindowsXP står dette i utgangspunktet på DMA både på Harddisk og DVDspiller. Hvis DVDspilleren må "slite" for å spille av en DVD noen ganger vil Windows automatisk switche over til PIO. Det var dette som skjedde til meg pga noe kopiering av noen slitte DVDplater. Det jeg måtte gjøre var å gå på Enhetsbehandling og avinstallere Sekundær IDE-kanal og starte maskinen på nytt. Windows innstallerte Sekundær IDE-kanal på nytt og brenneren sto igjen i DMA-modus.

Håper de som lurer forstår hva jeg har skrevet :hmm:

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...