Gå til innhold

Skal jeg vente på DX10?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Nå som lønna har kommet vurdere jeg å oppgradere pc'n. Ville ha nytt skjermkort i første omgang, men ettersom jeg har en gammel socket-A prosessor, så må jo både hovedkort og prosessor byttes (vil hoppe over til pci-e har agp). Har fått med meg att AM2 er det jeg bør gå for (for å være litt fremtidsrettet). Prosessor blir vel en dobbeltkjerne prosessor. Hva bør man satse på Intel eller AMD? Når det kommer til skjermkortet vil jeg invistere rund 2000,- pluss/minus noen hundrelapper. Spørsmålet mitt blir da:

 

Bør jeg vente til DirectX 10? Er det lenge til det kommer? Er jo litt dumt å kjøpe ett kort til 2000,- som ikke støtter DX10 og så kommer det en måned senere? Trenger jeg virkelig DX10 i det hele tatt når det kommer? Har lyst til å kunne spille de nyeste spillene uten for mye "lagg" og lav grafikk.

 

Vil bruke pc'n til spilling og kanskje litt redigering. Hva bør jeg satse på?

Håper på gode tips og råd :)

Endret av Lost1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en god stund til du får brukt DX10 så det er bare og kjøpe nå, det er min mening ihverfall.

 

du ville bruke ca 2000kr på skjermkort, hvor mye vil du bruke på cpu og hk?

husk at du også sansynligvis må kjøpe ram i tillegg hvis du ikke har noen brukbare DDR2-brikker liggende.

 

jeg ville gått for et Intel-system nå.

 

her er det et skjermkort til 2139kr håper det går bra, husk at disse bråker litt men du vil få god ytelse.

https://prisguiden.no/product.php?productId=42524

 

Edit: litt feil :p

Endret av MItjmannen
Lenke til kommentar

Er det noen Radeon skjrmkort du kan anbefale?

Ram må man vel å ha, hva slaks DDr2 ram burde jeg kjøpe da? 8600? Eller klarer jeg meg med lavere? Planer om å bruke rundt 2000 på prosessor og 2000 på HK (pluss/minus). Kommer litt ann på hva dere anbefaler.

 

BTW?: Kan man kjøre maskina uten minne? Bare på virituelt minne eller noe sånnt? :)

Som midlertidig løsning til jeg får ny lønning?

 

Har DDR-Dimm nå, har en sterk fornemmelse om att den ikke funker med AM2 kortene?

Endret av Lost1989
Lenke til kommentar
Er det noen Radeon skjrmkort du kan anbefale?

Ram må man vel å ha, hva slaks DDr2 ram burde jeg kjøpe da? 8600? Eller klarer jeg meg med lavere? Planer om å bruke rundt 2000 på prosessor og 2000 på HK (pluss/minus). Kommer litt ann på hva dere anbefaler.

 

BTW?: Kan man kjøre maskina uten minne? Bare på virituelt minne eller noe sånnt? :)

Som midlertidig løsning til jeg får ny lønning?

 

Har DDR-Dimm nå, har en sterk fornemmelse om att den ikke funker med AM2 kortene?

6643170[/snapback]

 

Hvor mye ddr ram har du?

Lenke til kommentar
Hvor mye ddr ram har du?

 

Har for tiden 2x512mb ram.

6643400[/snapback]

 

Ville kjøpt eit 939 system då med Nforce 4 chipset og Amd x2 3800+ :)

Du merker knapt forskjell på 939 vs Am2 da Minne kontrolleren på 939 er meir effektiv 90%, mens AM2 er 60% eller noe i den duren.

Am2 er raskare, men forskjellene er små og er ikkje verdt det viss du har Ram fra før;)

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...