Gå til innhold

Kritikken: Fra Fjærland


Anbefalte innlegg

Fortsetter med bilder fra i sommer. Et bilde jeg er fornøyd med så jeg tenkte jeg skulle høre hva dere synest.

 

Dette er tatt fra Norsk Bremuseum i Fjærland og veien er bindeleddet mellom Sunnfjord og Sogn. For de interesserte er det Supphellebreen som velter seg over kanten midt i bildet.

 

Teknisk: Canon 20D, EF 35L, f/10, 1/80s, ISO100, Rawshooter Prem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig fine farger, men om eg må sei det rett ut så var det ein J****G stygg bil som kjører der! Stå på med bildene dine ;)

6621989[/snapback]

 

Hehe..Den hadde i det minste 'rette' fargen i denne situasjonen(IMO). At den ikke er norsk er lett å se siden den ikke er grå eller svart ;)

Men en gul Murcielago hadde ikke vært å forakte. Jeg måtte nok ventet en stund i så måte.

 

(ikke filter her fulgu)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Fint bilde og jeg skulle ønske jeg hadde hatt råd til glasset du bruker. :love:

 

Men hva er den lyse kanten som vises i skillet mellom fjell og himmel? Er det et biprodukt av etterbehandling og nedskalering eller er det krommatisk aberrasjon som har blitt forverret i etterbehandling?

 

Jeg tror ikke det er kromatisk aberrasjon med et så godt objektiv som du har brukt, men vet ikke om noe annet det kan være. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Fint bilde og jeg skulle ønske jeg hadde hatt råd til glasset du bruker.  :love:

 

Men hva er den lyse kanten som vises i skillet mellom fjell og himmel? Er det et biprodukt av etterbehandling og nedskalering eller er det krommatisk aberrasjon som har blitt forverret i etterbehandling?

 

Jeg tror ikke det er kromatisk aberrasjon med et så godt objektiv som du har brukt, men vet ikke om noe annet det kan være.  :dontgetit:

6623737[/snapback]

 

 

Du den lyse kanten er det fint du legger merke til. Den er pga litt sluv fra min side, med i overkant mye USM. Jeg la nok bare på sist brukte filter, og det ble som du ser litt for mye (for stor mengde i kombinasjon med for stor radius).

 

35L har CA som alle andre objektiv, men ikke - så mye nedblendet som dette. På full blender er den godt synlig i ekstreme områder (med stor kontrast), men det er ikke problematisk. Det lar seg fjerne og litt nedblending tar knekken.

Objektivet er jeg umåtelig fornøyd med og jeg regner med det kommer flere bilder her, tatt med det fremover.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...