Gå til innhold

Sommer.. Sjø.. Babe


Anbefalte innlegg

Hei, lenge siden jeg har posta noe nå.

 

Kjøpt meg 17-40 UMS Canon siden sist + polarizeringsfilter og noe annet småtteri(reflektorer og sekker ..)

 

Har vært så heldig å få ei kjempe søt jente til å stille opp på litt bilder.

Poster et par stykker som jeg og hun ble veldig fornøyd med.

Veldig gøy å leke med lys og skygge med reflektor :)

 

Mvh

Rolf

post-95579-1154788724_thumb.jpg

post-95579-1154788770_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte bilde 1 best. Bilde 2 blir for meg for lyst på venstre side samtidig som skyggen i ansiktet blir for mørk. Synes du bommer litt med skyggene på begge bildene egentlig, men på bilde 1 fungerer det ganske bra. Ellers synes jeg modellen var ei flott og fotogen jente! Kunne gjerne tenkt meg å sett noen flere bilder av henne hvor du får utnyttet hennes intense blikk bedre enn på disse på bildene.

Endret av FaMe
Lenke til kommentar

Må slutte meg til FaMe her ang. kommentarene om skyggene. Bilde 1 kunne vært knallbra, men går litt på trynet når skyggene tar mer oppmerksomhet enn modellen - hensikten med bruk av reflektorer mv. må jo være det motsatte. Tenker spesielt på hennes venstre skulder (altså høyre i bildet), som blir veldig mørk, men også den kraftige skyggen på siden av magen. Én ting er å fremheve konturer/kurver etc., men det blir litt for mye av det gode.

 

Holdningen hennes er vel heller ikke helt topp, og jeg tror jeg hadde gått for et annet blikk, men så er jo jeg Helmut Newton-fan også...

 

Du er imidlertid superheldig som har en villig modell, som forhåpentligvis er interessert i å utvikle seg sammen med deg. Skulle ønske jeg hadde en sånn. Håper vi får følge utviklingen.

Lenke til kommentar

Takk takk...

 

Hun er utrolig fotogen og samspillet med henne er veldig bra.

 

Var første gang jeg tok bilder av henne og alle som har prøvd seg på slike bilder vet at det kan være vanskelig første gangen - med tanken å få skikkelig kontakt og bryte isen i forhold til modellen. Hadde bare kjent henne i type 30 min før vi starta (venninne av ei venninne hehe)..

 

Jeg ønsket på bildene å utnytte skyggen som var på stranden, dette var kl 12-13 og da er det klin umulig å få til noe bra i solen - har bare en reflektor dessverre så satset heller på å leke litt med lys og skygge.

 

Digget effekten av polarizeringfilteret - både på den blå himmelen og på det "gull"lyset som jeg får fra reflektoren.

 

Mer bilder fra andre shoot's kommer garantert - hun ble sååå fornøyd og gleder seg alt til neste gang :)

 

Slenger opp et par bilder til jeg - bare sånn for å glede dere litt høhø ;)

 

Mvh

Rolf

post-95579-1154805231_thumb.jpg

post-95579-1154805255_thumb.jpg

Endret av roffern
Lenke til kommentar

Bra bilder - likte kanskje det øverst til venstre best.

 

Selv er jeg ikke så glad i å ta bilder av mennesker i direkte sollys siden det ofte er vanskelig å jevne ut skyggene skikkelig, selv med reflektor eller blitz, så jeg plasserer helst folk i skyggen eller venter til det er overskyet.

 

Men her har det jevnt over fungert bra synes jeg, og det er jo vanskelig å ta litt 'strand-aktige' bilder med ordentlig sommerfølelse uten at det er sol og blå himmel :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Du må nok til med en reflektor til! :) Se på hoftene i bilde #3. På høyre side er det gyllent og varmt, mens den andre siden er det et helt annet lys.

 

Jeg er litt nysjerrig på hvilket glass du bruker?

6620486[/snapback]

 

Glass?

 

Jo er delvis enig med deg - men jeg har alltid vært fasinert av lys og skygger.. Fikk mye kjeft for det på fotograflinja.. Men fa** heller .. ikke alle kan ha like oppfattning :p hehe.. Mener ikke at jeg forsvarer kritikken din asså for jeg vet jo at 99% tenker slik som du .. Men .. Ja.. :)

Lenke til kommentar
Glass er nok slang for Objektivene dine ;)

6620519[/snapback]

 

Ah.. Er vist gammel mann som ikke følger med :p thihi

 

 

Canon 17-40mm og 77mm polarizeringsfilter(hoya).

 

Som sagt var midt på dagen, sterk sol så holdt modellen for det meste

i skyggen og brukte reflektoren(80cm).

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar
Fine bilder og fin modell.. Må nesten spørre om du er han som tok bildene av Lene Nyström en gang i tiden? ;)

6622303[/snapback]

 

Hahah.. må le litt av at du spør :)

Er ikke første gang jeg har tatt slike bilder, og har vel tatt litt mer nude bilder av henne enn jeg vil legge ut her :p

 

Har ofte spøkt med det om han "roffe" som tok de bildene av "Aqua"Lene thihi..

Jeg har noe nesten likt navn og kommer også fra Vestfold slik han gjorde.

 

Men nei asså , det ekke meg :) Han er vel noen år eldre enn meg og han var vel litt mere dirty :p Jeg tar bare snille nude bilder ;)

 

Men morsomt at du kommenterte det siden vi har spøka en del om det siden jeg er kjent i vennerkretsen for å være litt "roffe" i bildene mine :p

Lenke til kommentar
Fine bilder og fin modell.. Må nesten spørre om du er han som tok bildene av Lene Nyström en gang i tiden? ;)

6622303[/snapback]

 

Hahah.. må le litt av at du spør :)

Er ikke første gang jeg har tatt slike bilder, og har vel tatt litt mer nude bilder av henne enn jeg vil legge ut her :p

 

Har ofte spøkt med det om han "roffe" som tok de bildene av "Aqua"Lene thihi..

Jeg har noe nesten likt navn og kommer også fra Vestfold slik han gjorde.

 

Men nei asså , det ekke meg :) Han er vel noen år eldre enn meg og han var vel litt mere dirty :p Jeg tar bare snille nude bilder ;)

 

Men morsomt at du kommenterte det siden vi har spøka en del om det siden jeg er kjent i vennerkretsen for å være litt "roffe" i bildene mine :p

6622853[/snapback]

 

Hehe!

 

Der ser du! ;) Det hadde ikke vært noe negativt om du var ham, han gjorde seg vel litt penger på bildene sine òg.

 

PS: Send alle nudebilder til mailen min du, så skal jeg "bedømme" dem! :tease:

 

Neida, bare tuller.. Men at man fokuserer på kroppen på slike bilder er vel bare naturlig, da former og kurver gjerne kommer frem bedre der enn i ansiktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Slenger opp et par bilder til jeg - bare sånn for å glede dere litt høhø ;)
Du har kjøpt for liten reflektor, den er for kort - spesielt fra midten og opp. Den når nesten ned til skrittet, men på oversiden er den mye kortere og når ikke opp til ansiktet i det hele tatt. :D

 

Seriøst, du har et potensiale her, men legg litt tanker i hvor du plasserer det reflekterte lyset, og når du kanskje skulle vurdert en sølvreflektor kontra gull - eller litt (ekstra) PS-arbeid for å jevne ut forskjellen mellom lystemperaturen man lett ser ved blandet lys. Bare se hvor godt den "kalde" hofta hennes stikker seg ut når resten av kroppen er så gyllen og varm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...