Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

taf- teknisk og allmene fag, kalde føtter


Anbefalte innlegg

jeg har søkt på taf, men har etter 1. uttaket fått "kalde føtter". det er jo 4 år isteden for 3år, det er ikke vanlig skole ferie, og det er vankelig realfag......er det vanlig å få "kalde føtter", eller bør jeg tenke på å forandre mitt søk, hvis det går annt?+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
men bare tanken på å ikke ha vanlig ferie skremmer meg,,,det kommer til å bli slitsomt

6608066[/snapback]

 

Hvis du jobber som et "svin" i fire år, og forsaker ferie, så kan det hende du kan ta dobbelt ferie i de neste åtte. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fullførte selv akkurat 4 årig TAF videregående, ved Haram Videregående Skole. Jeg hadde innen mekaniske fag.

 

I begynnelsen så svir det litt med tanke på at du har mindre ferie, spesielt når de andre elevene på skolen har fri. Heldigvis blir du mer vandt med dette etterhvert som årene går. I tillegg har du jo sikret deg sommerjobb :) Men tro meg, etter de fire årene så vil du så absolutt føle at det var verdt det. Den praksiserfaringen du får med deg fra arbeidslivet er gull verdt. For ikke å snakke om alle pengene du tjener, og fra 3. året tjener du også penger når du er på skolen.

 

Du slipper jo også unna med 2-3 skoledager i uken, og det hjelper mye på motivasjonen! Du må ha full fordypning i matte og fysikk ja, men med tanke på at du har så fag fag per år, så er det ingen problemer med å finne tid på lekser. Selv brukte jeg vel nærmest ingen tid på lekser, og gikk likevel ut med 55,5 poeng fra videregående.

 

TAF er definitivt verdt de 4 årene!

Lenke til kommentar
Jeg fullførte selv akkurat 4 årig TAF videregående, ved Haram Videregående Skole. Jeg hadde innen mekaniske fag.

 

I begynnelsen så svir det litt med tanke på at du har mindre ferie, spesielt når de andre elevene på skolen har fri. Heldigvis blir du mer vandt med dette etterhvert som årene går. I tillegg har du jo sikret deg sommerjobb :) Men tro meg, etter de fire årene så vil du så absolutt føle at det var verdt det. Den praksiserfaringen du får med deg fra arbeidslivet er gull verdt. For ikke å snakke om alle pengene du tjener, og fra 3. året tjener du også penger når du er på skolen.

 

Du slipper jo også unna med 2-3 skoledager i uken, og det hjelper mye på motivasjonen! Du må ha full fordypning i matte og fysikk ja, men med tanke på at du har så fag fag per år, så er det ingen problemer med å finne tid på lekser. Selv brukte jeg vel nærmest ingen tid på lekser, og gikk likevel ut med 55,5 poeng fra videregående.

 

TAF er definitivt verdt de 4 årene!

6611432[/snapback]

 

det beroliget meg litt, hvor mye tjente du til sammen på de 4 år.??

Lenke til kommentar

Er dessverre veldig usikker på hvor mye jeg tjente totalt, men jeg kan love deg at det var ganske mye! De er snakk om flere hundre tusen kroner. Kanskje det ikke høres så fantastisk ut i løpet av 4 år, men så må du tenke på at du går på jobb istedenfor skolen, i tillegg til at du sannsynligvis bor hjemme og har nærmest 0 utgifter.

 

Nå siste halvår tjente jeg litt over 100.000 kroner før skatt, da timesbetalingen var på topp.

Lenke til kommentar
Er dessverre veldig usikker på hvor mye jeg tjente totalt, men jeg kan love deg at det var ganske mye! De er snakk om flere hundre tusen kroner. Kanskje det ikke høres så fantastisk ut i løpet av 4 år, men så må du tenke på at du går på jobb istedenfor skolen, i tillegg til at du sannsynligvis bor hjemme og har nærmest 0 utgifter.

 

Nå siste halvår tjente jeg litt over 100.000 kroner før skatt, da timesbetalingen var på topp.

6614821[/snapback]

 

 

 

Jeg fikk beskjed om at lønnen var 20% første året 40% 2. 60% 3. og 80% 4. året men er det % av fagarbeiderlønn eller % av en lærlinglønn?

 

takk for alle svar, har fått trua på at det kan gå bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...