Gå til innhold

Ny''Conroe'' PC E6300/2GB RAM/. Max 7000,-

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg ny PC når Conroe blir tilgjengelig og i den annledningen trenger jeg hjelp til å velge ut riktige komponenter til PC'n. PC'n skal brukes til spill(spessielt Battlefield 2) og jeg er tenkt å overklokke den. Jeg har et ganske stramt budsjett på 7000,- Ikke over!

Er usikker på valg av kabinett, RAM og hovedkort. De andre komponentene er jeg rimelig sikker på. Jeg har foresten en MIST 500 W som jeg regner med holder til det meste ;)

Her. er de komponentene som jeg er sikker på at jeg skal ha.

Ellers så skal jeg ha

Cooltek mus,Laser,1600 dpi, ''Hurricane'' som jeg har hørt er en meget bra mus, dessuten er den rimelig. :yes:

Så kommer det jeg er mest usikker på:hovedkort!. Her er jeg helt blank. Både Asus og Gigabyte har vel kommet med kort men begge de kortene er for dyre. Er det noen bra og billige hovedkort som støtter Conroe i butikkene?

Når det gjelder kabinett tenkte jeg på dette . Synes det så pent ut og den kjøleløsningen med en regulerbar vifte inni kabinettet så litt genial ut :thumbup: . Noen som har erfaringer med dette kabinettet? Tar gjerne i mot forslag om andre kabinetter( MAX 600,- så jeg er redd det ikke blir et Lian-LI :no: .

Jeg er også veldig usikker på valg av RAM. Ettersom BF2 er glad i RAM så må jeg ha minst 2 GB. Tenkte på OCZ 4200 DDR2 Value Series 2048 MB (2x1024). Er det et godt valg?

MVH Mattjin

EDIT: Har DVD-brenner fra før.

Endret av mattjin
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Skrevet

HK blir smakssak.

Når det gjelder RAM ville jeg valgt 6400 RAM, ettersom den kjører mer optimal hastighet.

4200 = 533Mhz

6400 = 800Mhz

Core2Duo = 800Mhz

You do the math.

Skrevet (endret)
HK blir smakssak.

Når det gjelder RAM ville jeg valgt 6400 RAM, ettersom den kjører mer optimal hastighet.

4200 = 533Mhz

6400 = 800Mhz

Core2Duo = 800Mhz

You do the math.

6604465[/snapback]

Takk for svar. Men om jeg velger å kjøpe 6400 RAM er jeg redd jeg sprenger budsjettet en del. Er det stor ytelsesforskjell med 6400 vs 4200?

EDIT: skriveleif

Endret av mattjin
Skrevet
Men om jeg velger å kjøpe 6400 RAM er jeg redd jeg sprenger budsjettet en del. Blir det stor ytelsesforskjell med 6400 vs 4200?

6604493[/snapback]

Nei, ikke noe merkbart for vanlige brukere. Du vil se det hvis du kjører benchmarks, men ikke så mye i spill o.l.

Skrevet

Ok, Takk for svar Ashmantle! Kan desverre ikke sprenge budsjettet ved å kjøpe 6400 RAM :(, Hvilke av de ''Value'' brikkene er best?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...