Gå til innhold

Hvilken mus er best til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Personlig mener jeg at Razer Copperhead (med grønn LED. MÅ være grønn LED!) er den beste musa til gaming.

 

Gjør som alle oss andre -Prøv deg frem til du finner en mus du liker.

 

Men et tips fra meg: Prøv en Razer Copperhead så slipper du det tullet med "å prøve deg frem".

Lenke til kommentar

Ok nå håper jeg med dette at jeg får drepe all uvitenhet ang muse "syke" med semi pro gamere her på forumet.

 

Vel jeg er små lei av å høre hist og pist med musematte hit og musematte der hvilket tastatur skal jeg kjøpe og hvilken mus som jeg har kjær... Veit dere hva alle tar feil... ekke noen beste mus eller beste musematte. Det finnes ultimatum av valg men fortsatt ingen er alles beste. Grunnlaget av kroppsbyggning og guds regel at ikke alle er like pff "sukk"

 

Vel her skal jeg lage en guide for dere som vil vite hva som skal kjøpes av mus.

Og dere skal vite at jeg har prøvd hver eneste MASSEPRODUSERTE KJENTE PRODUKT MUS DER UTE "foruten den nye creative fatal1ty musa som jeg skal kjøpe inn snart"

 

Vel det har seg slik at hver hånd er annerledes og jeg vet med faktum at folk med mindre hender hater xbox men elsker gamecube og samme blir det med razer og logitech. "jeg har ikke med Microsoft sine muser i denne siden microsoft ikke har laget mus på lenge som er en gamer verdig og det er selfølgeli 1.1, 1.1se, 3.0"

 

Vel razer og hardware pioneerene.

Vel razer er kjent til å ha best teknologi i sine spellemuser føre noen andre.

Når folk satt uviten hjemme med kulemus så var disse allerede ute med boomslang som hadde 1600dpi - 2000dpi alt etter hvem som produserte den. Dette var en kulemus med Svær størrelse og dette var gamerenes drømm " Den kom også i en eske som var på størrelsen med en fotball i diameter. og den var rund.

Etterpå så gikk det litt skeis med Razer for de slet med penger og alt så dårligt ut!

Så kom de med den første optiske musa Viper som faktisk aldrig ble så alt for stor hit foruten at det var den første musa med 1000dpi som var 200dpi mer en de top nye musene til microsoft og logitech. Med pengene de fikk fra dette merket laget di Diamondback som siden er kjent og hatet av mange.

 

Det som er spesielt med disse musene er at de er forrut for sin tid "foruten diamondback /den var\ Copperhead har internt minne på musen sin slik at hvis det var en feil på musen så var dette "lett" å fixe med en liten firmware oppgradering! Noe som faktisk skjedde. Musen er et vrak hvis du har en mus out of the box.

Muisen i seg selv er faktisk veldig solid og man kan få vanskeligheter med å få plastikk følelse selvom det er 100% plast musen består av "foruten fjærer og hardware osv" Noe som skjedde med Copperhead er at den fikk en laser som har 2000DPI og den ble en tanke høyere en sin eldre bror! Dette er mye spekulert om razer gjorde dette etter press fra mange som synes DB var for liten, eller om de gjordet det for å skape en helt ny mus. Vel noe gjorde de riktig å jeg samt kammerater osv finner ikke en bedre hånds formet mus til dags dato.

Noe som også er spesielt med denne musen er at den hopper ikke bare inn på gaming arenaen. Den tar rett og slett fotfeste. Den har også styrbar hz på musen noe som de sære finner veldig verdifult. Og at musen er laget for 1000HZ gjør at den er EKSTREMT kjapp på reaksjonen i forhold til sine motstandere som bare har 125hz som standar. "noe som kan gjøres til 500" Musen skriker etter oppmerksomhet men den får ikke det den fortjener.

Noe som igjen gjør musen dårlig er at du kan slite litt med 2000DPI og 1000HZ samtidig. Dette vet jeg har noe med firmware å gjøre for det er noe av det man sliter med i starten uten oppgradering. Så at den er ferdig oppgradert av Razer er feil. Så er bare å sitte å vente. Men hvem i huleste trenger 2000DPI 800-1600 er mer en nokk.

 

Logitech the salesman and the old beloved.

Logitech har laget en lang serie med spille muser som enten har blitt elsket eller hatet. det hele startet med MX300 som etter min mening er den beste musen den dag i dag "men den får man ikke fatt i" denne musen hadde et nokså orginalt kulemus utseende foruten at det lyste rødt ut av understellet på den. formen var normal, og allmen derfor mener jeg at den er best, Og optikken var det ikke noe feil med. Denne har forsvinnet i mørket ettersom den og IME 3.0 har blitt vanskeligt å spore men IME 3.0 blir faktisk laget fortsatt så det er muligt å få den derfor får den status som beste mus blant folket. Men lista burde etter min mening være 1. IME 1.1SE 2.MX300 3.IME 3.0

men nokk om det. Logitech har laget gode muser helt til MX500! der sa det stopp! Siden har de laget en mus og den har vert basert på formen til MX500.

MX510 - Musen som reagerte for tidligt på unnerlaget. MX518 - fortsatt samme feilen som på MX510.

G5 fiasko musen som ble tatt inn igjen av logitech og så gjort slik at massene ikke ante hva de kjøper. G1 forsøket på å få til live MX300 men med feil.... FOR MYE DPI!

Vel eneste de skal ha skryt for er G7 som sliter med det samme som G5 for det meste... men har en jevla god trådløs sender og 2 oppladbare batterier. Bra som sauern.

 

Logitech er rett og slett en kult.

G5 sliter med dårlig laser presisjon og de som ikke er hardcore gamere vil ikke legge merke til det så for guds skyld kjøp i vei. Men hele MX500 serie designet er en dårlig re-make av IME 3.0 Intel så at håndform var likt hos folket dermed tokk de hånden til arnold og støpte en mus etter den.... Neida... men musen er for svær hovedsakeligsett. Musen er god i startens stund men du beveger mesteparten av håndleddet og får ikke noe vilepunkt for hånden i og med håndleddet ikke ligger på musematta. Noe som rår over G5 er rett og slett mulighetene som Razer har og ikke logitech har. De har ikke en laser som kan programeres og i og med at G5 kan henge litt og reagere feil på forskjellige museflater gjør at det ikke hjelper stort når du ikke kan få en fix på det... Vel vanskeligt å stå her å trøkke på G5 musa når jeg ikke har noe 100% konkret utenom det jeg sier. Men jeg lover er en grund at folk som gamer mye skaffer seg en annen mus.

 

Hovedsakeligsett så vil jeg si at Laser mus ikke er rettelagt for spillere enda og at optisk er veien man skal gå. Men razer prøver og det fungerer delvis så langt.

Vel håper at dette hjalp pitte litte bitt. Men styr unna Microsoft om dere skal ha gaming mus. Pene er de men det er det inni som teller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...