Gå til innhold

Water in the sky


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etterbehandler du bildene dine? Dette bildet kan med ett eneste tastetrykk forbedres i et bildebehandlingsprogram. Her har jeg trykket på "auto levels" og laget en svak og omvendt "s" i "curves" i bildebehandlingsprogrammet gimp.

 

post-99402-1154364143_thumb.jpg

 

Dette er gjort kjapt og dårlig, men det er kun for å vise hva du kan få ut av bildene dine. Om du ikke gidder lære deg stor og avansert bildebehandlingsprogramvare kan jeg anbefale Picasa om du ikke er veldig feinschmekker. Om du i dette programmet drar litt i spakene for "skygger" og "lys" vil du få ca. samme resultat.

 

Picasa er òg glimrende programvare til å arkivere bilder.

 

-wiley

Lenke til kommentar
Etterbehandler du bildene dine? Dette bildet kan med ett eneste tastetrykk forbedres i et bildebehandlingsprogram. Her har jeg trykket på "auto levels" og laget en svak og omvendt "s" i "curves" i bildebehandlingsprogrammet gimp.

 

Dette er gjort kjapt og dårlig, men det er kun for å vise hva du kan få ut av bildene dine. Om du ikke gidder lære deg stor og avansert bildebehandlingsprogramvare kan jeg anbefale Picasa om du ikke er veldig feinschmekker. Om du i dette programmet drar litt i spakene for "skygger" og "lys" vil du få ca. samme resultat.

 

Picasa er òg glimrende programvare til å arkivere bilder.

 

-wiley

6590827[/snapback]

 

Enig i at bildet ble bra, men picasa har rykte på seg i å nedgradere bildene, så bruk heller gimp eller rawshooter.

 

Bra fanget.

Lenke til kommentar
bruker photoshop jeg

6593799[/snapback]

 

Det er såklart et veldig godt alternativ, men da det koster endel tusen, er det ikke et alternativ for alle, om de ikke vil bryte loven (you wouldnt steal a car" vet du :tease: ) Gimp er av de bedre gratis alternativene, og grunnen til at jeg nevnte det i stedet for ps.

 

Edit: Ser at du alt hadde sagt at du brukte ps høyere opp, så hadde kanskje ikek trengt å si noe om picasa, men gjort er gjort, likte det siste bildet veldig bra i allefall, godt jobba.

Endret av conspiracy
Lenke til kommentar
picasa har rykte på seg i å nedgradere bildene, så bruk heller gimp eller rawshooter.

6593792[/snapback]

Jeg har hørt dette argumentet om Picasa før, men har aldri forstått det.

Det er sant at man ikke har like god kontroll over endringene man gjør i Picasa og derfor ikke kan få et like presist resultat som med PS eller gimp, men det ødelegger ikke bildene dine. Faktisk beholder picasa alltid den originale .jpg-fila samme hvor mange endringer du gjør på bildet.

Jeg kan heller ikke se at eksporteringsfunksjonen forringer kvaliteten når man setter den på høyeste kvalitet.

 

Hva er det med picasa som gjør at det blir uglesett?

 

Og merk at jeg kun anbefalte det til nybegynnere, da jeg selvfølgelig er enig i at PS, Gimp, Cinepaint og liknende programmer gir langt flere muligheter.

Lenke til kommentar
Hva er det med picasa som gjør at det blir uglesett?

6594811[/snapback]

 

Jeg er helt enig i at Picasa er utmerket for nybegynnere (og til raske småfikser for glade amatører, som meg selv) og at det er ikkedestruktivt, men det har fått litt pepper for kvaliteten på eksporterte jpeg'er, spesielt ved resize. Personlig tror jeg det kommer av litt for aggressiv default kompresjon... Jeg kan ikke si jeg har lagt noe særlig merke til det.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...