xHEROx Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Beklager emnetittelen, men tenkte kanskje det kunne irritere noen nok til å ta en titt innpå tråden, og kanskje også noen som kan hjelpe meg, ettersom jeg har knust hodet mot veggen i x-antall timer uten spesielt hell nå. Uansett, bestilte meg nettopp en ny PC fra komplett.no, fornøyd og glad innstalerte jeg Windows og hovedkort/lydkort drivere osv. Alt så ut til å gå bra, helt til jeg endelig skulle få spille av noe etterlengtet musikk. Jeg har nemlig ikke noe lyd! Og ja, jeg innstalerte vel lydkort driverne fra motherboard drivercden, og ja jeg er sikker på at høytalerne er på, og riktig koblet i. Iallefall sier programmet "AC97 Audio configuration" det, for den finner høytaleren montert. Men alikevel ikke noe lyd. Har prøvd med hodetelefoner og, men heller ikke noe lyd. Og i ren desperasjon prøvde jeg å plugge i høytalerne der mikrofon/line in skal, og det merkelige var at jeg fikk musikk da et mikrosekund når jacken var på vei inn. Noe jeg syntes var litt merkelig. Noen som har noe som helst peiling på hvorfor nye mongo pcen ikke spiller av lyd? Og ja, så langt jeg vet er det ingen "mute" knapp som står på. Hadde satt uhørvelig stor pris på hjelp. MVH, Desperat og lite datakyndig mann. Forresten, det er et nFORCEE4-A939 Hovedkort, med NVIDIA nForce Audio Codec interface. Håper det kan hjelpe noe Endret 28. juli 2006 av xHEROx Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Du kommer antakeligvis til å få advarsel p.g.a. emnetittelen din, så jeg vil anbefale deg å endre den. Den skal henvise til innholdet nemlig Endret 26. juli 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Forsøkt å starte maskinen din på nytt? Høres ut som om allt med driver ting er i orden.. Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Forsøkt å starte maskinen din på nytt? Høres ut som om allt med driver ting er i orden.. 6564347[/snapback] Ja, dette har jeg prøvd. Har også prøvd å formatere HDD'n og legge inn alt av drivere på nytt. Uten noe hell. Og ja, da endret jeg tittellen Sir Eatsalot, kan jo ikke risikere å få advarsler Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Det er go' gutten sin det Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 Jo takk for det. Men uansett, noen som har noen som helst forslag her? Sitter på en virusbefengt dritt pc nå ettersom jeg ikke får det til, og ikke har lyst til å begynne å bruke den nye pcen før jeg finner ut hva som er galt, i tilfelle jeg må sende inn hovedkortet eller noe lignende. Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2006 Men har alle datanerdene tatt sommerferie nå da eller? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 31. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2006 Men har alle datanerdene tatt sommerferie nå da eller? 6589099[/snapback] akkurat det spiller vel liten rolle... er man datanerd er man vel på nett uansett om det er ferie eller ei. nei... jeg er ikke datanerd Har du sjekket at alle kabler inne i maskinen? Eneste jeg kan komme på Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 2. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Men har alle datanerdene tatt sommerferie nå da eller? 6589099[/snapback] akkurat det spiller vel liten rolle... er man datanerd er man vel på nett uansett om det er ferie eller ei. nei... jeg er ikke datanerd Har du sjekket at alle kabler inne i maskinen? Eneste jeg kan komme på 6589291[/snapback] Hvilke kabler om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
AmDguru Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 sjekk jumper på Hk, enkelte hovedkort har satt som standard at den skal spille lyd til fontkontaktene i stedenfor kantaktene bak på pc. gjelder spesielt MSI HK. se manual Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Jeg har samme kortet. Hadde litt kluss med det til å begynne med, det viste seg at det var en switch i oppsettet. Det skal være en liten svart firkant nede til høyre i snarvei menyen, klikk der så får du opp en del forskjellige konfigurasjoner av høytalere mm .. Lenke til kommentar
ds.nitram Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 du kan jo sjekke om lydkortet er enablet i bios, det bør jo være det etter som at du har fått lakt inn driverene, men det kan jo vøre lurt å sjekke at innstillingen er riktig satt opp i biosen. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 hva var emnetittelen i stad? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Har ikke noe annet råd enn å sjekke alle lyd innstillingene i kontrollpanel, sjekka at alt er på osv. Får du ikke svar her så kan du sende mail til komplett, dei vet det sikkert Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 2. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Jeg har samme kortet. Hadde litt kluss med det til å begynne med, det viste seg at det var en switch i oppsettet. Det skal være en liten svart firkant nede til høyre i snarvei menyen, klikk der så får du opp en del forskjellige konfigurasjoner av høytalere mm .. 6604890[/snapback] En switch i opsettet? En liten svart firkant nede til høyre i snarvei menyen? Tok ikke den helt, ganske sent på kvelden for meg og ikke så alt for datakyndig. Uansett, finner et program som var med lydkortdriverne ja, som heter "AC97 Audio Configuration", har klikka mye innpå der, men blir ikke spesielt mye klokere. AmDguru: Takk for råd, skal titte på det imorgen. Men har en konteeksamen å lese til og, så spørs om jeg kommer spesielt langt i manualen, og tør neppe gå løs inni der med de ti tommeltottene mine uten å vite hva jeg gjør ds.nitram: Jeg har sjekka at lydkortet er enabla i bios, men de andre innstillingene du nevnte på har jeg ikke sjekka til. Frichassé: Tror den var noe som "Noob søker Leet hjelp. Angående lydkort" eller noe slikt vås BroomBrooom: Har prøvd dette i noen timer uten å bli spesielt mye klokere. Sikkert bare en liten drittfeil, men finner det jo pokker ikke ut. Tenker jeg uansett tar en telefon eller noe til komplett imorgen ja. Takk for svar til dere alle iallefall. Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 2. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Fant forresten nettopp ut at jeg får spilt inn ting med mikrofonen og det blir tatt opp, men hjelper jo ikke så mye når jeg ikke får fram noe av lyden. Legger ved et par screenshots. Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 9. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2006 Da har jeg fått løst problemet, ringte inn til komplett og de hadde ikke peiling på hva det kunne være, så de sendte meg en nytt og bedre lydkort helt kostnadsfritt, uten at jeg måtte sende inn PCen eller noe. Må ha vært en hardware-feil. Så pluss i margen for servicen på Komplett.no! Og takk til dere alle som svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå