timmy69 Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hei! Kjøpte en Dell I9300 for ganske nøyaktig 1 år og 5 dager siden. For en uke siden ble jeg oppringt av en selger hos Dell som lurte på om jeg ville forlenge min garanti avtale. Dette takket jeg nei til, og 2 dager etterpå funket ikke DVD-spilleren. Fy f.. hvor typisk. Så til spørsmålet: Har jeg reklamasjonsrett på denne, eller beregnes levetid på slike spillere med maks 1 år?
4WheelDrive Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Her må du skille på garanti og reklamasjon. Du kan reklamere på produktet i 2 eller 5 år, avhengig av produkt -dette er bestemt av kjøpsloven. Garanti plikter å gi deg noe mer en reklamasjon, dvs. at de f.eks. kommer hjem til deg og reparerer. Siden du er innenfor reklamasjonsperioden kan du returnere spilleren og få den reparert / få ny uten at det skal koste deg noe.
timmy69 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 Her må du skille på garanti og reklamasjon. Du kan reklamere på produktet i 2 eller 5 år, avhengig av produkt -dette er bestemt av kjøpsloven. Garanti plikter å gi deg noe mer en reklamasjon, dvs. at de f.eks. kommer hjem til deg og reparerer. Siden du er innenfor reklamasjonsperioden kan du returnere spilleren og få den reparert / få ny uten at det skal koste deg noe. 6561611[/snapback] Glimrende! Hadde bare ett års garanti på den, så da var det bare reklamasjonen igjen.. Da skal jeg ringe Dell å få sendt den tilbake. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå