Nevvis Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg kjører Gentoo x86_64 og kernel 2.6.17, og har kompilert kjernen med alsa-støtte. Når jeg prøver å hente ned alsa-utils fra portage så får jeg dette: Making all in alsamixer make[1]: Entering directory `/var/tmp/portage/alsa-utils-1.0.10/work/alsa-utils-1.0.10/alsamixer' if x86_64-pc-linux-gnu-gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../include -O2 -march=k8 -pipe -MT alsamixer.o -MD -MP -MF ".deps/alsamixer.Tpo" \ -c -o alsamixer.o `test -f 'alsamixer.c' || echo './'`alsamixer.c; \ then mv -f ".deps/alsamixer.Tpo" ".deps/alsamixer.Po"; \ else rm -f ".deps/alsamixer.Tpo"; exit 1; \ fi alsamixer.c: In function `main': alsamixer.c:2322: error: structure has no member named `device' make[1]: *** [alsamixer.o] Error 1 make[1]: Leaving directory `/var/tmp/portage/alsa-utils-1.0.10/work/alsa-utils-1.0.10/alsamixer' make: *** [all-recursive] Error 1 Noen som aner hva som er feil, og hvordan jeg fikser det?
olear Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Anbefaler at du prøver 1.0.11, hadde selv problemer med 1.0.10 og kernel 2.6.16.
Nevvis Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 (endret) Fortsatt samme feilmeldingen EDIT: Tror jeg hadde glemt noen moduler under kompileringa. Jeg fikk det til med en eldre versjon av alsa-utils Endret 26. juli 2006 av Bushmann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå