Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD booter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en PC som jeg nylig reinstallerte Windows 2003 Server på. Tok ut disken og satte den i en annen maskin fordi jeg manglet CD-ROM. Installerte og alt gikk fint. Tok ut disken og satte tilbake i den andre PC-en. Finner disken, alt er som normalt, så får jeg svart skjerm (etter det bilde der du kan boote fra CD-ROM) Har prøvd å loade FileSafeMode i BIOS men fungerer ikke. PC-en er noen år; P4 1,8GHz, 4x128MB RD RAM osv.

Hva kan være problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klassik felle. Hvis maskinene har forskjellig chipsett vil installasjonen ikke starte på den andre maskinen. Du må i tilfelle isnatllere på den maskinen du skal ha systemet på, slik at isntallasjonen blir tilpasset chipsett og annen hardware.

Skrevet (endret)

OS burde vell kunne boote for de?

Prøvde først å installere på den PC-en OS'et skal kjøres på, men fikk bare error under kopiering av filer til installasjonen. Har prøvd et par CD-ROM-er, prøver på'n igjen nu. ...og fåreløpig ser det ut til å virke. Nektet sist gang.

Endret av viiite
Skrevet (endret)

Har ikke teenkt gå Per P i konflikt, men du kan prøve en start i safe mode , hvis ikke er det veien

edit : til noen flere Pils , men OS blir da uten drivere for HK og om mulig kan det gamle slettes og nye prøves , men løsningen er ikke god.

Endret av LA8464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...