Gå til innhold

Garanti eller reklamasjon på iPod


Anbefalte innlegg

Har en 20gb Ipod 4g fra september 2004. Den har fungert helt feilfritt helt til den begynte å tulle forrige uke. Jeg har den koblet til pc'en med en original docking-stasjon Først koblet den seg fra pc'en etter at jeg hadde spilt noen sanger og nå vil den ikke koble seg til i det hele tatt. Det virker som om pc'en ikke finner den, fordi den vises verken i utforsker eller Itunes. Harddisken bråker også mer enn tidligere og lager mange spennende forskjellige lyder.

 

Den har ikke vært utsatt for varme eller vann og har ikke fått noen støt, plutselig en dag virket den ikke lenger.

 

Jeg har også prøvd den på andre pc'er og med kabel uten dockingstasjon, men den er like sammarbeidsvillig da også.

 

Blir slike ting dekket av reklamasjon? Slik jeg har forstått det så har iPod kun et års garanti?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, desverre er det bare et års garanti så du må nok belage deg på å betale noen kroner selv...

6577919[/snapback]

 

Garanti (gitt av produsent/selger) er noe helt annet enn reklamasjon/reklamasjonsrett (lovregulert). Garanti er et tillegg til reklamasjonsretten, og kan ikke gi dårligere vilkår enn det produsenten allerede er pliktig til etter norsk lov.

 

Iflg norsk lov har du normalt to års reklamasjonsrett, fem års reklamasjonsrett dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

 

I ditt tilfelle er du rett under to år, så da har du uansett reklamasjonsrett. Dersom ikke har oppstått pga brukerfeil (falt i gulvet, blitt sølt øl på osv) så SKAL du få ipoden reparert eller byttet ut uten å måtte betale for det.

Lenke til kommentar
Ja, desverre er det bare et års garanti så du må nok belage deg på å betale noen kroner selv...

6577919[/snapback]

 

Garanti (gitt av produsent/selger) er noe helt annet enn reklamasjon/reklamasjonsrett (lovregulert). Garanti er et tillegg til reklamasjonsretten, og kan ikke gi dårligere vilkår enn det produsenten allerede er pliktig til etter norsk lov.

 

Iflg norsk lov har du normalt to års reklamasjonsrett, fem års reklamasjonsrett dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

 

I ditt tilfelle er du rett under to år, så da har du uansett reklamasjonsrett. Dersom ikke har oppstått pga brukerfeil (falt i gulvet, blitt sølt øl på osv) så SKAL du få ipoden reparert eller byttet ut uten å måtte betale for det.

6583476[/snapback]

 

Viktig poeng. Ikke la Apple lure seg unna med garantiordningen sin.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ihvertfall ikke ny når jeg leverte den inn pågrunn av et problem jeg ikke hadde noe med. Den var akkurat over 1 år. Sleipe Apple.

6592761[/snapback]

 

nesten samme skjedde med meg da min ble ødelagt ca 1år og 2 uker etter jeg kjøpte den. Ringte Apple og de sa at det bare var 1års garanti. Ganske sleipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...