Scix Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Jo, saken er den at jeg holder på å lage et system der en bruker kan klikke på ett ikon og så skal det komme en kode i en av syv tekstbokser. Ville nok være enkelt hvis jeg laget en knap for hver av de, men jeg ønsker at koden skal dukke opp i den tekstboksen som er aktivert. Her er et føytdiagram over hvordan jeg ser for meg koden Noen som kan hjelpe meg med å bygge noe slikt?
dFense Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hvordan skal tekstboken aktiveres? Ved hjelp av radioknapper? Hele systemet var noe vanskelig å skjønne.. Du må nok forklare litt nærmere.
Scix Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Skrevet 23. juli 2006 Jeg skal lage en planlegger for ett trenignsstudio. De skal kunne opprette, i første omgang, ukeplaner til sine kunder. For å slippe å lage en knapp for hver dag, ønsker jeg å gjøre det slik at de velger først vilken dag de vil lage for, og så er det nok å klikke på en knapp, og koden for øvelsen blir lagt til i tekstarea. Kan sikker klare det med PHP, men da må jeg til med et helt sykt session system (hadde sikkert blitt penere). Tenkte det kanskje var lettere å gjøre noe med JavaScript. Det idielle hadde nok vært flash, men det er jeg helt blåst på. Koden for JavaScript kan jeg i det minste pusse litt på selv.
nree Skrevet 30. juli 2006 Skrevet 30. juli 2006 Hvorfor må du ha sessions for å bruke PHP? Vist du har forms kan du bare ha en knapp som heter videre eller noe.. Så kommer du til neste side som: <?php $_POST['dag'] = $dag echo("<textarea value=\"$dag\"></textarea>"); //osv ?> Vet ikke om det var noe sånt du mente? (Har ikke testet koden!)
Scix Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 joda, kan sikkert klare det uten session i PHP. Jeg tenkte bare at der kunne være greit med tanke på å lagre informasjonen midlertidig, imens en annen form ble redigert. Skal klare det med PHP. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan lage ett knappesystem som legger inn koder i valgt tekstboks. Dermed kan jeg bruke samme menyen til alle boksene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå