Gå til innhold

PANASONIC NVGS37 vs. PANASONIC NVGS27


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Skal kjøpe et relativt billig videokamera som skal brukes i høytider, ferier og annet amatørfilming.. Har sett at NVGS37 har fått bra kritikk, og det ligger i en prisklasse som passer for meg. Men så kom jeg over "lillebroren" til dette kameraet som er NVGs27.

 

På elkjøp er prisforskjellen i overkant av 1000kr. De forskjellene jeg kan se er at lillebroren ikke har lys, og i tillegg har PCM Stereo, mens storebroren har lys og har PCM HiFi Stereo.

 

Link til sammenlikning:Elkjøp

 

1.spørsmål: Hva er forskjellen her på HiFi stero og bare stereo? Vil jeg merke noe i et så billig kamera?

 

2.spørsmål: Hvor bra virker lyset? Er det verdt å betale så mye mer for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann folkens!

 

Skal kjøpe et relativt billig videokamera som skal brukes i høytider, ferier og annet amatørfilming.. Har sett at NVGS37 har fått bra kritikk, og det ligger i en prisklasse som passer for meg. Men så kom jeg over "lillebroren" til dette kameraet som er NVGs27.

 

På elkjøp er prisforskjellen i overkant av 1000kr. De forskjellene jeg kan se er at lillebroren ikke har lys, og i tillegg har PCM Stereo, mens storebroren har lys og har PCM HiFi Stereo.

 

Link til sammenlikning:Elkjøp

 

 

 

 

Tror det er flere forskjeller på kameraene. Var en kjapp tur innom panasonic sine sider. Og der står det bla at GS37 har fargesøker og DV-inn og ut. GS27 har svart/hvit søker og bare DV-ut. Kan også se ut som om GS27 ikke har mulighet for ekstern mikrofon og mangler fjernkontroll. Men undersøk dette selv før du handler.

Lenke til kommentar

GS37 har heller ikke DV-ut (sjekk her).

 

Etter å ha lest testen på Akam, bestilte jeg nettopp dette selv som gave til dama. Får det onsdag/torsdag, kan fortelle litt mer om det om et par uker om det er ønskelig.

 

Jeg fant altså ikke noe annet i den prisklassen som jeg heller ville hatt. Dessuten har jeg en del venner som er veldig fornøyde med sine Panasonic-kamera av forskjellige typer. Sist hadde jeg Canon og var ikke helt fornøyd, så nå skal jeg prøve Panasonic for første gang selv.

Lenke til kommentar
GS37 har heller ikke DV-ut (sjekk her).

 

Etter å ha lest testen på Akam, bestilte jeg nettopp dette selv som gave til dama. Får det onsdag/torsdag, kan fortelle litt mer om det om et par uker om det er ønskelig.

 

Jeg fant altså ikke noe annet i den prisklassen som jeg heller ville hatt. Dessuten har jeg en del venner som er veldig fornøyde med sine Panasonic-kamera av forskjellige typer. Sist hadde jeg Canon og var ikke helt fornøyd, så nå skal jeg prøve Panasonic for første gang selv.

6536498[/snapback]

 

Du mener vel å si at den har DV-ut, men ikke inn? :hmm: Kunne ventet et par uker, men problemet er at jeg trenger den i løpet av neste uke.. Så kanskje jeg bare tar sjansen og bestiller et jeg også... Kan jeg spørre om hvor du bestilte? Elkjøp?

Lenke til kommentar
Du mener vel å si at den har DV-ut, men ikke inn? :hmm:  Kunne ventet et par uker, men problemet er at jeg trenger den i løpet av neste uke.. Så kanskje jeg bare tar sjansen og bestiller et jeg også... Kan jeg spørre om hvor du bestilte? Elkjøp?

6536923[/snapback]

 

Ja, hehe, ikke DV-inn så klart.

 

Bestilte på Elkjøp ja (henter i min lokale Elkjøp altså, så ingen frakt betales). De var omtrent billigst også, med "mine favoritt-nettbutikker" med høyere pris. Dessuten har firmaet mitt en avtale med Elkjøp, slik at vi som jobber der får gode priser også ved privatkjøp.

 

Alt i alt er det greit å handle på Elkjøp, i tilfelle eventuelle problemer med produktet. Da er det kjekt å kunne snakke med noen ansikt til ansikt om det. Litt gammeldags jeg da :roll: Men når prisen er "den samme" kjøper jeg alltid lokalt.

Lenke til kommentar
Du mener vel å si at den har DV-ut, men ikke inn? :hmm:  Kunne ventet et par uker, men problemet er at jeg trenger den i løpet av neste uke.. Så kanskje jeg bare tar sjansen og bestiller et jeg også... Kan jeg spørre om hvor du bestilte? Elkjøp?

6536923[/snapback]

 

Ja, hehe, ikke DV-inn så klart.

 

Bestilte på Elkjøp ja (henter i min lokale Elkjøp altså, så ingen frakt betales). De var omtrent billigst også, med "mine favoritt-nettbutikker" med høyere pris. Dessuten har firmaet mitt en avtale med Elkjøp, slik at vi som jobber der får gode priser også ved privatkjøp.

 

Alt i alt er det greit å handle på Elkjøp, i tilfelle eventuelle problemer med produktet. Da er det kjekt å kunne snakke med noen ansikt til ansikt om det. Litt gammeldags jeg da :roll: Men når prisen er "den samme" kjøper jeg alltid lokalt.

6537216[/snapback]

 

Ja, da har jeg også bestilt et på elkjøp. Ja jeg er helt klart litt gammeldags jeg også, liker å snakke til noen ansikt til ansikt, hvis det er noe som skulle gå gæli :whistle: Også er det jo greit med 30 dagers returrett som Elkjøp tilbyr..

Får jo ikke noe rabatt jeg da, og med frakt kom det på 3500 ca.. Da gjenstår det å se om dette var en vellykket investering :thumbup:

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...