Gå til innhold

PANASONIC NVGS37 vs. PANASONIC NVGS27

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens!

Skal kjøpe et relativt billig videokamera som skal brukes i høytider, ferier og annet amatørfilming.. Har sett at NVGS37 har fått bra kritikk, og det ligger i en prisklasse som passer for meg. Men så kom jeg over "lillebroren" til dette kameraet som er NVGs27.

På elkjøp er prisforskjellen i overkant av 1000kr. De forskjellene jeg kan se er at lillebroren ikke har lys, og i tillegg har PCM Stereo, mens storebroren har lys og har PCM HiFi Stereo.

Link til sammenlikning:Elkjøp

1.spørsmål: Hva er forskjellen her på HiFi stero og bare stereo? Vil jeg merke noe i et så billig kamera?

2.spørsmål: Hvor bra virker lyset? Er det verdt å betale så mye mer for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann folkens!

Skal kjøpe et relativt billig videokamera som skal brukes i høytider, ferier og annet amatørfilming.. Har sett at NVGS37 har fått bra kritikk, og det ligger i en prisklasse som passer for meg. Men så kom jeg over "lillebroren" til dette kameraet som er NVGs27.

På elkjøp er prisforskjellen i overkant av 1000kr. De forskjellene jeg kan se er at lillebroren ikke har lys, og i tillegg har PCM Stereo, mens storebroren har lys og har PCM HiFi Stereo.

Link til sammenlikning:Elkjøp

Tror det er flere forskjeller på kameraene. Var en kjapp tur innom panasonic sine sider. Og der står det bla at GS37 har fargesøker og DV-inn og ut. GS27 har svart/hvit søker og bare DV-ut. Kan også se ut som om GS27 ikke har mulighet for ekstern mikrofon og mangler fjernkontroll. Men undersøk dette selv før du handler.

Skrevet

GS37 har heller ikke DV-ut (sjekk her).

Etter å ha lest testen på Akam, bestilte jeg nettopp dette selv som gave til dama. Får det onsdag/torsdag, kan fortelle litt mer om det om et par uker om det er ønskelig.

Jeg fant altså ikke noe annet i den prisklassen som jeg heller ville hatt. Dessuten har jeg en del venner som er veldig fornøyde med sine Panasonic-kamera av forskjellige typer. Sist hadde jeg Canon og var ikke helt fornøyd, så nå skal jeg prøve Panasonic for første gang selv.

Skrevet
GS37 har heller ikke DV-ut (sjekk her).

Etter å ha lest testen på Akam, bestilte jeg nettopp dette selv som gave til dama. Får det onsdag/torsdag, kan fortelle litt mer om det om et par uker om det er ønskelig.

Jeg fant altså ikke noe annet i den prisklassen som jeg heller ville hatt. Dessuten har jeg en del venner som er veldig fornøyde med sine Panasonic-kamera av forskjellige typer. Sist hadde jeg Canon og var ikke helt fornøyd, så nå skal jeg prøve Panasonic for første gang selv.

6536498[/snapback]

Du mener vel å si at den har DV-ut, men ikke inn? :hmm: Kunne ventet et par uker, men problemet er at jeg trenger den i løpet av neste uke.. Så kanskje jeg bare tar sjansen og bestiller et jeg også... Kan jeg spørre om hvor du bestilte? Elkjøp?

Skrevet
Du mener vel å si at den har DV-ut, men ikke inn? :hmm:  Kunne ventet et par uker, men problemet er at jeg trenger den i løpet av neste uke.. Så kanskje jeg bare tar sjansen og bestiller et jeg også... Kan jeg spørre om hvor du bestilte? Elkjøp?

6536923[/snapback]

Ja, hehe, ikke DV-inn så klart.

Bestilte på Elkjøp ja (henter i min lokale Elkjøp altså, så ingen frakt betales). De var omtrent billigst også, med "mine favoritt-nettbutikker" med høyere pris. Dessuten har firmaet mitt en avtale med Elkjøp, slik at vi som jobber der får gode priser også ved privatkjøp.

Alt i alt er det greit å handle på Elkjøp, i tilfelle eventuelle problemer med produktet. Da er det kjekt å kunne snakke med noen ansikt til ansikt om det. Litt gammeldags jeg da :roll: Men når prisen er "den samme" kjøper jeg alltid lokalt.

Skrevet
Du mener vel å si at den har DV-ut, men ikke inn? :hmm:  Kunne ventet et par uker, men problemet er at jeg trenger den i løpet av neste uke.. Så kanskje jeg bare tar sjansen og bestiller et jeg også... Kan jeg spørre om hvor du bestilte? Elkjøp?

6536923[/snapback]

Ja, hehe, ikke DV-inn så klart.

Bestilte på Elkjøp ja (henter i min lokale Elkjøp altså, så ingen frakt betales). De var omtrent billigst også, med "mine favoritt-nettbutikker" med høyere pris. Dessuten har firmaet mitt en avtale med Elkjøp, slik at vi som jobber der får gode priser også ved privatkjøp.

Alt i alt er det greit å handle på Elkjøp, i tilfelle eventuelle problemer med produktet. Da er det kjekt å kunne snakke med noen ansikt til ansikt om det. Litt gammeldags jeg da :roll: Men når prisen er "den samme" kjøper jeg alltid lokalt.

6537216[/snapback]

Ja, da har jeg også bestilt et på elkjøp. Ja jeg er helt klart litt gammeldags jeg også, liker å snakke til noen ansikt til ansikt, hvis det er noe som skulle gå gæli :whistle: Også er det jo greit med 30 dagers returrett som Elkjøp tilbyr..

Får jo ikke noe rabatt jeg da, og med frakt kom det på 3500 ca.. Da gjenstår det å se om dette var en vellykket investering :thumbup:

Skrevet
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...