peace2 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Hei , jeg prøver å hjelpe noen her som har fått problemer med overføring , nedlastinger og visning av webcamra. Nedlastingsprogrammer varsler med at det kan være brannmur som blokker kontakten mellom dem og nettet , og han har ikke noen andre brannmurprogram enn windows brannmur ,og modemet/ruteren , men han har nod32 og et program som heter win antivirus. (kan det være disse 2? ) Vi har prøvd å skru av begge brannmurene (ruter og win brannmur) , men det hjalp ikke , så jeg lurer på hvordan jeg kan hjelpe ham å finne ut hvilket program som står i veien å blokker all trafikk , håper noen gode forslag
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 De fleste brannmurer har en funksjon som gjør at når et program som det til webcam vil på internett så får man melding om det og så kan man blokkere det eller tillate det. Videre så kan man vanligvis sjekke i brannmuren hvilke programmer som er blokkert og tillatt.
peace2 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Skrevet 26. juli 2006 De fleste brannmurer har en funksjon som gjør at når et program som det til webcam vil på internett så får man melding om det og så kan man blokkere det eller tillate det.Videre så kan man vanligvis sjekke i brannmuren hvilke programmer som er blokkert og tillatt. 6536311[/snapback] Problemet er at det ikke gis noen varsler beskjeder om et program som har blitt blokkert , å at eieren til pc-en ikke har såpas mye peiling så han vet ikke hvilket brannmur han selv har ,, så problemet er at nesten all trafikk blir blokkert , blannet annet Fjernhjelp å da er det ikke mulig å kunne se nærmere på det eksternt.. men har fått samla en del info nå : * Det er 3 windows utgaver på maskinen: * Windows XP * wWndows 2000 * Windows 2000 (nr2) * Hver av dem ligger på sin egen disk * Alle har samme problemet! * Det ble oppdaget spyware / virus dagen før dette skjedde, å det var på ene Windows 2000 (nr2) som ikke var virus beskyttet. å den fungerer ikke nå lenger! (så det er bare 2 windows som er oppe å går nå) * Rutern/modemet kan ikke være skyldig lenger for vi har resatt det til fabrikk instillinger . (typen er en speedtouch 500 series) så lurer på om noen generelt kan hjelpe meg å finne ut feilen?
sabohn Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 De fleste brannmurer har en funksjon som gjør at når et program som det til webcam vil på internett så får man melding om det og så kan man blokkere det eller tillate det. * Rutern/modemet kan ikke være skyldig lenger for vi har resatt det til fabrikk instillinger . (typen er en speedtouch 500 series) så lurer på om noen generelt kan hjelpe meg å finne ut feilen? 6558881[/snapback] Hvis du har resatt din Speedtouch så har du en DOS firewall i denne. Du kan like gjerne skru denne av. Det er mere enn godt nok å beytte din softwarefirewall hvis du lar denne være funksjonibel. Gå i ledetekst og gjør en telnet til modemet på 10.0.0.138 Hvis det er en Speedtouch 510 som du ahr hatt lenge så skal det nok ikke være noe passord (trykk bare enter) skriv "menu" slik at du kan navigere i steden for å gjette kommandoer gå inn på [firewall] og sett denne til disable. gå ut av meny-modus og skriv "saveall" exit Hvis du har noen fildelingsprogrammer (du nevnte nedlastinger bla.) så trenger du en muligens en portforwarding til porten som programmet benytter. Gå inn i Speedtouch på 10.0.0.138 i web-grensesnittet og gjør en NAPT til din maskin med aktuell port.
Daniel Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 win antivirus 6535474[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/WinAntiVirus
peace2 Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Gå i ledetekst og gjør en telnet til modemet på 10.0.0.138 Hvis det er en Speedtouch 510 som du ahr hatt lenge så skal det nok ikke være noe passord (trykk bare enter) skriv "menu" slik at du kan navigere i steden for å gjette kommandoer gå inn på [firewall] og sett denne til disable. gå ut av meny-modus og skriv "saveall" exit Hvis du har noen fildelingsprogrammer (du nevnte nedlastinger bla.) så trenger du en muligens en portforwarding til porten som programmet benytter. Gå inn i Speedtouch på 10.0.0.138 i web-grensesnittet og gjør en NAPT til din maskin med aktuell port. 6565786[/snapback] _------- lurer på hva "Username" er på speedtouch 510 ... vi har prøvd root og admin , men kom desverre ikke videre tror jeg fordi komantoen "menu" var ukjent (Vi prøve meny også men funka heller ikke) (eller jeg er ikke sikker på om vi var inne men du kan se bilde i vedlegget/bildet ) 1_8_.bmp hva bruker du som pass? takk for hjelpen
sabohn Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Jeg ser tydelig av bildet at du er inne i modemet. kan også se at du har versjon 4.2.16.0 (dette er den siste firmwaren som telenor har til ST510) mente det skulle kunne gå å skrive menu, men hvis så kan du skrive ? og få opp kommandoene som er tilgjengelig. riktig kommandolinje skal være: firewall config state=disable husk å skrive saveall når du er ferdig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå