Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en starter, men blir avsluttet før BIOS'en bo..


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkuratt noen nye deler til PC'en min, Grafikk kort, Hovedkort, Prosessor og minne.

 

Men når alt hvar ferdig innstalert og jeg trykket på 'PÅ' knappen begynte alle viftene og snurre, og et par lys blinke, men så forsvant strømmen fortere enn den hvar kommet(viftene og hdd lysene slyttet og lyse, men det hvar ennda lys i PSU'en(står på i ca 2 min etter at pc'en er skrudd av) )

 

Det samme sjedde med den gamle pc'en når jeg komm hjem fra ferie, men etter et par timer begynte den og virke igjen, jeg vett ikke helt hva jeg gjorde da:(

 

usett, så har jeg prøvd og fjernet alt av det gamle utstyret utenom PSU'en, og samme problemet enda.

 

PS PSU'en er en Hiper 580w, HK er et Gainwarde GA-K8N-SLI, GK er et Gainward BLISS 7900GT PCX(512mb minne, tv dual DVI), og minne er et par Corsair TWINX1024-3200PRO DDR (2stk 512mb matched)

 

 

Noen ide?

 

[EDIT] endret emne tittel

Endret av Richard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk om noe kortslutter, ligger hovedkortet på platen eller på søylene? er det en løs skrue et sted?

en kamerat fikset en ny pc idag, og han hadde plassert hk rett på bakplaten, viftene snurret litt, men etter det ble pcn død. jeg satte hk på "søyleskruene" og så funket den.

Lenke til kommentar
Det kan være skumelt å glemme å sette på avstanst skruer

anbar kammarten din hade flaks med hovedkorte med andre ord

at ikke kortslutta ++

6529124[/snapback]

 

han hadde mer flaks en det er lov... særlig etter at han presset skjermkortet ned i slotten, og skjønte ikke hvorfor skjermkort skruene ikke passet inn... jeg fant noen bøyde pinner. får se om det kommer en emp kortslutning senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...