Xecuter Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Xine kjørte dårlig så jeg fikk beskjed om å kjøre xine-check: Please be patient, this script may take a while to run... [ good ] you're using Linux, doing specific tests [ good ] looks like you have a /proc filesystem mounted. [ good ] You seem to have a reasonable kernel version (2.6.15-26-k7) [ good ] intel compatible processor, checking MTRR support [ good ] you have MTRR support and there are some ranges set. [ good ] found the player at /usr/bin/xine [ hint ] multiple xine executables found in your PATH I have found more than one occurance of 'xine' in your PATH: /usr/bin/X11/xine /usr/bin/xine You have probably installed xine-ui more than once, or the directory where you have installed xine occurs more than once in your PATH. Technically, this is not really a problem, but it's probably somewhat confusing, as it's not obvious, which xine you're using. You should probably uninstall the copies that you don't use... Further tests assume, you're using /usr/bin/X11/xine press <enter> to continue... [OUCH!!] no xine-config on this machine. This means that xine-lib is either not installed or it is installed in a very unusual place. So you should probably install xine-lib before running xine-check... press <enter> to continue... [ hint ] unable to determine plugin directory I could not determine your plugin directory. That would be much easier if you had xine-config installed (see message above)... Note that I could not check your xine plugins. press <enter> to continue... [ good ] /dev/cdrom points to /dev/hdc [ good ] /dev/dvd points to /dev/hdc [ good ] DMA is enabled for your DVD drive [ good ] found xvinfo: X-Video Extension version 2.2 [ hint ] Your X server doesn't support YV12 overlays. That means xine will have to do color space transformation and scaling in software, which is quite CPU intensive. Maybe upgrading your X server will help here. If you have an ATI card, you'll find accelerated X servers on http://www.linuxvideo.org/gatos/ press <enter> to continue... [ hint ] Your X server doesn't support YV12 overlays. That means xine will have to do color space transformation and scaling in software, which is quite CPU intensive. Maybe upgrading your X server will help here. If you have an ATI card, you'll find accelerated X servers on http://www.linuxvideo.org/gatos/ press <enter> to continue... [ hint ] Your X server doesn't have any XVideo support... XVideo is an X server extension introduced by XFree86 4.x. This extension provides access to hardware accelerated color space conversion and scaling, which gives a great performance boost. If you have a fast (>1GHz) machine, you may be able to watch all kinds of video, anyway. You will waste lots of CPU cycles, though... press <enter> to continue... Hvor finner jeg xine-lib? Har søkt overalt men jeg finner de ikke.
Mr.Elendig Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Du finner mest sansynelig xine-lib i pakkesystemet til din distro
Xecuter Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Skrevet 19. juli 2006 Fins ingenting under navn xine-lib. Nærmeste er libxine-main1 og libxinerama, men de er allerede installert.
Xecuter Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Skrevet 22. juli 2006 Ingen som vet? Tungt å starte Windows når jeg skal se film.
olear Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Du gir oss egentlig ikke så mye info. Du starter tråden med å si at Xine fungerer dårlig, fungerer den i det hele tatt? Du nevner heller ikke hva du har installert eller hvilken distro du bruker. Ut ifra loggen fra xine-check ser ikke ting bra ut. Xine-ui er installert flere ganger, xine-lib ser ikke ut til å eksistere og X.org manlger mange viktige pakker. Avinstaller alt som har med Xine å gjøre, se om du finner alt som trenger til X.org, installer Xine igjen (Anbefaler GXine eller en annen frontend til xine-lib. xine-ui er gammel og stygg).
Xecuter Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Skrevet 22. juli 2006 OK. Beklager. Jeg skulle se en DVD-film, men det hakket noe sinnsykt. Det kom opp ett eller annet med framedrops, og jeg fikk beskjed om å kjøre xine-check. Har installert: - xine-ui - gxine - gxineplugin (hakket når jeg så film på nett så jeg avinstallerte den) - libxine1c2 - libxine-extracodecs - libxine-main1 - libxinerama1 på Dapper. Vel, egentlig er ikke xine-ui installert flere ganger, men leste noe om at /usr/bin/X11 linket til /usr/bin elns. Skal prøve å løse problemene med X.org selv ved hjelp av linkene.
olear Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Ok, da er ikke Xine problemet. Problemet er at du nok bruker X11-driveren da Xine ikke finner XV. Sjekk pakkesystemet etter XV. Når den er installert skal alt fungere son normalt.
Xecuter Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Skrevet 22. juli 2006 Ok, da er ikke Xine problemet. Problemet er at du nok bruker X11-driveren da Xine ikke finner XV. Sjekk pakkesystemet etter XV. Når den er installert skal alt fungere son normalt. 6537701[/snapback] Så enkelt var det dog ikke. Ingenting i Synaptic som direkte hinter til XV. Står XV for X-Video Extension?
Xecuter Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Skrevet 23. juli 2006 (endret) WTF?! Alle sidene på www.linuxvideo.org er jo lik! xvinfo viser dette: xvinfo X-Video Extension version 2.2 screen #0 no adaptors present Hvis det hjelper. Endret 23. juli 2006 av Xecuter88
Xecuter Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Skrevet 23. juli 2006 Må dobbelposte litt. www.linuxvideo.org fungerer ikke og www.ubuntuforums.org er ikke tilgjengelig. Finner ikke ut hvordan jeg skal installere support for YV12 overlays. Jeg er ikke akkurat proff på linux.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå