Gå til innhold

Lukke et program som kjører i bakgrunnen i win98


Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du vil ha det programmet bort fra oppstarten, så kan du prøve dette:

Trykk på 'Start' menyen, velg 'kjør'. Skriv 'msconfig' og trykk enter.

Nå skal du få opp en meny, på flippen som heter oppstart, der skal du finne listet programmer & ting og tang som startes med windows. Huk av det som ikke passer. :grin:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

I windows 98 er det ikke like avansert task manager som i winxp. Det går an å få programmer til å ikke vises i taskmanageren i win98.

 

Jeg vet at programmet kjøres, fordi det er listet opp under "boot" i "msconfig", og når jeg sletter filen, kommer det melding om at filen ikke kan slettes fordi den er i bruk av windows.

 

Ingen som vet hvordan jeg kan stoppe en "skjult" prosess som kjører i bakgrunnen altså?

Lenke til kommentar

Jeg lagde et program i Win98 for noen år siden som hadde som hensikt å liste opp alle synlige/skjulte programmer. Og få muligheten til å skjule, vise og lukke disse programmene.

 

Jeg ble aldri helt ferdig med det, så det har noen feil og viser altfor mye info i listen. (Viser også diverse "Class" navn som programmene har, så det blir uoversiktelig liste)

 

Men hvis du er interessert i å prøve det, kan jeg sende det til deg pr. mail

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg anbefaler at du skaffer deg Tweak All. Den har en funksjon hvor du kan manuelt gå inn i programene som kjøres (eller som er programmert til å kjøre) og editere dem som du måtte ønske. Selv har jeg slettet en haug på denne måten, uten å måtte gå inn i msconfig og sette den på selektiv oppstart.

 

Pass forøvrig opp på hva du sletter, noen programmer er selvsagt nødvendig og det blir trøbbel om du sletter dem. Det står litt om dete i win optimaliserings guiden til hardware.no, og der kan du også laste ned Tweak All.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...