Gå til innhold

Pinnacle Studio 10 finner ikke 500-USB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg knotet med denne skiten i ni timer, og ikke pokker om jeg får det til å fungere. Pinnacle Studio 10.5 er installert og patchet, og det samme er driverne til capture-dingsen (Studio 500-USB). Jeg kobler 500-USB til USB-porten (USB 2.0-port) og får beskjed om at dingsen er installert og klar til bruk. Deretter kobler jeg den gamle VHS-maskinen min til capture-dingsen ved å bruke RCA-kablene (rød, hvit og gul). Siden VHS-maskinen ikke har RCA-utganger, bruker jeg en SCART-overgang. Nuvel. Jeg starter Pinnacle Studio og klikker på Capture-fanen. Her får jeg opp en feilmelding hvor det heter "Video Device Not Found - Pinnacle Studio is unable to connect to your video device". Jaha, det var da et tidlig tidspunkt for å melde om at jeg skal brenne i helvete, tenker jeg, og klikker videre på Setup | Capture Source. Og der: Under Capture devices får jeg bare ett eneste valg, nemlig DV Camcorder...

Så er det til å lese bruksanvisninger og diskusjonsforumer og alt som hører til, før jeg kobler meg til Pinnacles live-brukerstøtte. Her får jeg høre at jeg må fjerne drivere og putte disse inn igjen, jeg må fjerne programvaren og putte denne inn igjen, og til slutt en kombinasjon av alt dette. Men uansett løsning så kommer jeg like langt. Pinnacle Studio vil ikke snakke med capture-dingsen.

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scart-overgangen til RCA - har den en bryter for in og out? De som ikke har bryter, er gjerne kun in istedenfor out (eller omvendt!) - iallfall har jeg hatt problemer med slike.

Skrevet
Scart-overgangen til RCA - har den en bryter for in og out? De som ikke har bryter, er gjerne kun in istedenfor out (eller omvendt!) - iallfall har jeg hatt problemer med slike.

6511784[/snapback]

Alt i orden med Scart-overgangen, og etter å ha avinstallert og installert både software og drivere, samt gjort dette i forskjellige rekkefølger samtidig som jeg har koblet ut og inn capture-dingsen og slått av og på maskinen, fungerer det. Nå får jeg signaler fra VHS-spilleren. Men jeg har fortsatt ett problem igjen.

Ved avspilling av VHS-filmer i NTSC-formatet (ja, jeg sjekker av for NTSC i capture-settingene) kommer fargefilmer kun i sort/hvitt. Hva er galt nå, da?

• 4 måneder senere...
Skrevet

6511784[/snapback]

Alt i orden med Scart-overgangen, og etter å ha avinstallert og installert både software og drivere, samt gjort dette i forskjellige rekkefølger samtidig som jeg har koblet ut og inn capture-dingsen og slått av og på maskinen, fungerer det. Nå får jeg signaler fra VHS-spilleren. Men jeg har fortsatt ett problem igjen.

Ved avspilling av VHS-filmer i NTSC-formatet (ja, jeg sjekker av for NTSC i capture-settingene) kommer fargefilmer kun i sort/hvitt. Hva er galt nå, da?

6513806[/snapback]

NTSC format brukes ikke i Norge. NTSC brukes i USA. I Norge brukes PAL formatet.

Skrevet

NTSC format brukes ikke i Norge. NTSC brukes i USA. I Norge brukes PAL formatet.

7321144[/snapback]

Luringen... Så du mener at dette virker hvis jeg tar Pinnacle-dingsen, datamaskinen, VHS-maskinen og NTSC-opptaket med meg på båten til Amerika og prøver der?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...