Gå til innhold

Lowepro dryzone 200 - Erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har erfaringer med Lowepro dryzone 200?

 

Jeg er på utkikk etter en kamerasekk, da jeg begynner å bli lei av å drasse med meg flere bagger for å få med meg alt. Vil gjerne ha noe som har plass til alt, da jeg har flere så bagger som jeg kan benytte om jeg ikke trenger ha med så mye..

 

Men vet ikke helt hva jeg burde velge? Sett på dryzone på nettet og den virker veldig romslig, også er det et pluss at den er vanntett. Ser at denne er ganske rimelig ved import fra usa også, nesten halv pris selv med frakt og mva

 

Tar gjerne imot andre tips også. Sekken må holde Nikon D70, nikon 18-70, sigma 70-200, nikon 50, sigma 105, blitz sb600 + div smått. Men vil også ha plass til et par linser til i tillegg til disse, da jeg planlegger flere kjøp i fremtiden.

Endret av -Carina-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Noen som har erfaringer med Lowepro dryzone 200?

 

Jeg er på utkikk etter en kamerasekk, da jeg begynner å bli lei av å drasse med meg flere bagger for å få med meg alt. Vil gjerne ha noe som har plass til alt, da jeg har flere så bagger som jeg kan benytte om jeg ikke trenger ha med så mye..

 

Men vet ikke helt hva jeg burde velge? Sett på dryzone på nettet og den virker veldig romslig, også er det et pluss at den er vanntett. Ser at denne er ganske rimelig ved import fra usa også, nesten halv pris selv med frakt og mva :)

 

Tar gjerne imot andre tips også. Sekken må holde Nikon D70, nikon 18-70, sigma 70-200, nikon 50, sigma 105, blitz sb600 + div smått. Men vil også ha plass til et par linser til i tillegg til disse, da jeg planlegger flere kjøp i fremtiden.

6504510[/snapback]

 

 

Jeg har Nature Trekker AW II som jeg tror er på samme størrelse som den du tenkter på. Det er ihvertfall nok plass til alt det du nevner. Det er bra opplegg for å feste stativ og slikt på utsiden. Og den er regntett, man kan riktignok ikke dukke under vann som med dryzone, men jeg fant ut at det kanske ikke var helt nødvendig siden jeg skjelden beveger meg under vann med fotoutstyret mitt :)

 

Sekken er stor og forholdsvis tung, litt usikker på om jeg ville valgt den som dagligsekk ihvertfall. Jeg har en micro trekker sekk som jeg drar med meg rundt til daglig. Den er billig og akkurat passe til meg, får med et Nikon D200, Sigma 12-24mm, Sigma 18-50mm, Nikkor 50mm, Nikkor 85mm, Nikkor 35-70mm, en iPod med hodetelefoner samt en bok å lese på bussen ;) Hvis man tar ut iPoden og 35-70en så går det nedi et Sigma 70-200mm (jeg har det selv).

 

Skal på landskapsfotograferingskurs i sommer og da får vi se om naturtrekkeren får kjørt seg.

 

Håkon

Endret av haakonts
Lenke til kommentar

Takk for tips! :)

 

Fikk endelig dratt i en butikk som har dryzone 200 inne, og sett på den live i dag. Jeg må si etter å ha sett den live, så er den kanskje litt i største laget.. Så tror ikke det blir den. Tror jeg skal ta en titt nærmere på Mini Trekker, virker som om den er ganske romslig når jeg ser hvor mye du får plass til i den. Så også på CompuTrekker i butikken i dag, kunne kanskje vært noe siden jeg ofte har med laptopen også. Den er vel ca like stor som mini trekker ?

Lenke til kommentar
Takk for tips!  :)

 

Fikk endelig dratt i en butikk som har dryzone 200 inne, og sett på den live i dag. Jeg må si etter å ha sett den live, så er den kanskje litt i største laget.. Så tror ikke det blir den. Tror jeg skal ta en titt nærmere på Mini Trekker, virker som om den er ganske romslig når jeg ser hvor mye du får plass til i den. Så også på CompuTrekker i butikken i dag, kunne kanskje vært noe siden jeg ofte har med laptopen også. Den er vel ca like stor som mini trekker ?

6508401[/snapback]

Hvis du drar med laptop til daglig så er jo Compo trekker et godt alternativ. Tror også Crumpler har noen bra kombo laptop/fotosekker.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Har ikke laptopen med hele tiden, men hadde vært kjekt å kunne samle alt i en sekk de gangene jeg har med den også. ;)

 

Men hvordan er sekkene fra Crumpler i forhold til lowepro (pris og kvalitet) ? Er disse også regntette?

6508488[/snapback]

 

Må innrømme at jeg kjenner disse bare av omtale (god sådan riktignok).

 

Importøren ser ut til å være her:

http://www.profildata.no/crumplerphoto.html

 

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...