Elisaeb Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 har etproblem som jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. er lite datakyndig, så løsningsforslag bes om å være enkle. dro på jobb og kom igjen seks timer senere, og da var alt som skulle være hvitt blått, litt sånn turkis. skriver for eksempel i en turkis rute nå. skjønner ikke helt dette. noe jeg kan gjøre med, og hvordan? takker for raske og lette svar (er gruuuusomt irriterende)
Monkey Spr@yer Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Har maskinen stått på i 6 timer? Hvis så kan du jo prøve restarte maskinen.
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Hei! Har du prøvd nye skjermkortdrivere? Er problemet i sikkermodus også? Hilsen, efikkan.
sn0dig Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Vil gjette det enten er skjermkortdriverene eller at skjermkortet er "litt" varmt.. Last ned everest home edition fra itpro.no og sjekk tempen, last ned nyeste driver og restart
Elisaeb Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Temperaturen er på 40-47 grader, så det er vel neppe problemet. Uansett , prøver nyeste drivere fra asus.no, så får vi se. Hvis ikke blir det vel support neste.
Elisaeb Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Skrevet 15. juli 2006 (endret) lasta ned de nye driverne til skjermkortet en gang til, og nå er alt som det skl! woho! var veldig, veldig irriterende når skjermen var nesten blå! Edit: og så lukka jeg igjen internett explorer vinduet, og så ble alt blått. blåere enn noen sinne. non som kan hjelpe meg?? Endret 15. juli 2006 av Elisaeb
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Det kan være feil med kabelen til skjermen. Men hvordan ser det ut i sikkermodus om du gjør det samme? Kanskje du kan legge inn Windows på nytt?
Elisaeb Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Skrevet 15. juli 2006 har ikke prøvd å starte den i sikkerhetsmodus. åssen gjør jeg det? venter heller med å legge inn windows til support åpner på mandag. er så god på å gjøre ting verre
idleman_2 Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Opplevde selv at det bl blå/grønn skjær i hvitfargen på en eizo flexscan L885 20" Om du slår av lcd skjermen og på igjen så får du sannsynligvis opp en logo på skjermen generert av skjermen selv før den får opp bildet fra pc'en. Se om blåfargen dukker opp der. Selv erfarte jeg at det var slik på min skjerm. Pussig nok når jeg dytta litt på rammen så ble det hvit som det skulle være men kom tilbake når jeg slapp. Konkluderte at det var noe feil på skjermen og byttet skjermen/leverte tilbake. Fikk ny skjerm da Kan røyking ha skylda for dette tro ?
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 har ikke prøvd å starte den i sikkerhetsmodus. åssen gjør jeg det? venter heller med å legge inn windows til support åpner på mandag. er så god på å gjøre ting verre 6495134[/snapback] Trykk F8 under oppstart (før Windows-logoen) så får du opp oppstartsmenyen til Windows. Sikkermodus skal være et alternativ der. Hilsen, efikkan.
jennnereer Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Kan røyking ha skylda for dette tro ? 6495356[/snapback] kunn om du har røkt sokka det med blå skjerm har jeg vært borti før. prøvde å trykke rundt rammen uten hell byttet drivere og prøvde med en anne skjerm. Prøvde et annet skjermkort og da var det som det skulle. sendte inn skjermkortet på reparasjon (stasjonær)
Haaheim Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Prøv å bevege skjermlokket litt opp og ned for å se om du merker noen forskjell. På vanlige plasma og lcd TV'er pleier det å være skjermkabelen som er løs, hender superofte.
Elisaeb Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Skrevet 15. juli 2006 rører på skjermen og trykker på rammen rundt, men ingenting skjer... var fint et øyblikk før i dag, satt på msn og internett som vanlig, men når jeg lukka gikk det tilbake. og nå er det verre enn noen sinne! men nå overlater jeg PC'en til bror så skal han få se på den, og evt ringe support på mandag. jeg tar FERIE og reiser bort, langt unna data (og nå, med blå skjerm må jeg si jeg gleder meg ) æsj altså!
idleman_2 Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Etter at jeg fikk ny lcd skjerm har det nå gått et år uten at jeg fikk blå skjerm. Skjermens logo som genereres av skjermen selv kan jo ikke bli påvirket av skjermkort, pc eller kabler. Siden jeg så at det var missfarget (hvitt fikk blå/grønn skjær) så kunne det jo kun være en feil i skjermen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå