Gå til innhold

Oppkjøring og sensorer !


delahoya

Anbefalte innlegg

Takk takk...! Mn nervene har ikke roet seg ned, noen som klarte å trykke inn bremsa mens jeg hadde av bremsebåndene på ene siden bak, så ene stemple for helt ut, OLJE OVERALT :cry: har nå vasket det bort med avfetting osv. Så nå er det å vente på fattern slik at vi får luftet bremsene siden dette skjedde, og nå skulle jeg ønske jeg viste hvordan man luftet bremser :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
To brudd på vikeplikt og en feilkjøring i akselrasjonsfelt.(ble tvunget av den andre bilen å sette ned farten,eller å selv måtte bryte fartsgrensa og speede godt på.Valgte det første for det var tryggest.

 

Dette er jo 3 feil som hver for seg kvalifiserer til stryk. Det var den siste jeg også strøyk på første gangen. Etterpå sa sensor at i slike tilfeller er det bare å gi flatt jern. At man overstiger fartsgrensen gjør visst ikke noe i de de situasjonene.

 

Men at sensor kan være en drittsekk før, under og etter kjøring, er nok noe man bare må akseptere. Hvis du lar det komme i veien for kjøringa, så har du feil fokus, og bør derfor heller ikke få lov til å kjøre aleine.

 

Husker jeg var dritforbanna på sensor jeg også, da jeg strøyk, og kjørelærer'n syntes også det var litt tvilsomt, men det er bare å ta oppkjøringa på nytt. Klarte min andre uten feil whatsoever. Hu dama som var sensor prøvde mye rart, for å få noe på meg, noe jeg kommenterte etterpå. Da bare smilte hu, og sa gratulerer.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

:mad: Fikk en forferdelig sensor, ei skikkelig megge, merka det så fort hu satt seg inni bilen, fikk kjeft av hu underveis fordi hu synte sjeg kikka for ofte på speedometret. " Nå må du se å fra dratt øya dine vekk fra det speedometret" smalt dte fra den ekle dama. Jeg synes selv at jeg kjørte bra men hu strøyk meg fordi hu mente at jeg hadde sein og mangelfull obsevasjon, og for stor fart mot kryss, noe jeg er uenig i , jeg kjørte ikke verre da en jeg gjorde med kjørelærern rett før og han var fornøyd med meg, men det nytter ikke å klage for sensorer har tydeligvis ALLTID rett, ingen har noe de skulle ha sagt når de har skrevet dommen sin ned på et papir, de skjønner trydeligvis ikke at folk blir kjempenervøse og derfor har et par små feil.

D ajeg var ferdig trodde jeg faktisk at jeg hadde bestått, men neida, megga sa at her var det masse å plukke på og at jeg hadde ikke bestått, men du er hjertelig velkommen tilbake når du har lært deg å kjørre bil, helvetes kjerring, jeg kjører perfekt ellers.....................

Lenke til kommentar
Du skal kunne kjøre bil selv om du er nervøs.

6583873[/snapback]

joda jeg vet det, men når det sitter en dritsur kjerring ved siden av deg som følger med på alt du gjør skjønner jeg at veldig mange stryker,, det skulel vært kjøreskolen som ga ut førerkort, DE vet når du er flink nok, de ser deg i alle situasjoner gjennom hele opplæringa........., sensoren ser deg kun når du er så nervøs at du nsten driter i buksa

Lenke til kommentar

.. og det tror jeg nok de er fullt klar over, og tar hensyn til. Om du ikke klarer å kjøre skikkelig med en sensor ved siden av deg, hvordan takler du en varm bil med baksettet fullt av unger som krangler og vil høre på Absolutt Kaptein Sabeltann om og om og om igjen?

 

Slapp av, de stryker ikke folk for moro skyld. Mener de at du ikke er egnet som sjåfør helt ennå, så er det nok noe i det.. selv om alle mener de er det beste som har hendt trafikken.

Lenke til kommentar

lindus, vet nå selv hvordan det er å kjøre med sensor på siden. Var selv nervøs, var slik at clutchfoten hakket litt :p men gikk over etterhvert som jeg snakket med sensor. Vet ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde kjørt med en sensor jeg ikke kjenner :hmm:

Nestegang består du, så får vi en fare til i trafikken som de kaller oss fra min hjemplass :whistle:

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

jeg kjørte opp for to uker siden, etter en spent natt med dårlig søvn, la jeg ut på forbredelsestimen med kjørelærern og var ganske nervøs. Kjørte mild sagt forferdelig under forbredelsen og hadde nok strøket minst 3 ganger hvis det hadde vært oppkjøring. Da vi parkerte på traffikstasjonen, gikk jeg inn og betalte gikk en tur på do, motiverte meg selv foran speilet, og gikk i bilen og satt meg. Da sensoren kom fikk jeg et godt inntrykk med en gang, ikke noe dum uniform eller noe sånt. Jeg slapp også testing av bremser o.l, jeg starter kjøringen ganske bra, følte meg veldig fokusert, gjorde en liten småfeil til å begynne med, en litt brå nedbremsing. litt senere sto en trailer og sperret veien rett før en uoversiktelig 90 graderssving, tenkte først å kjøre forbi, men ombestemte meg og spurte om råd. han ga meg tilatelse til å kjøre forbi, den neste halvtimen gikk prikkfritt, og jeg hadde følelsen av at han var fornøyd med kjøringen min. Det meste av kjøringen hadde foregått på landevei, men etterhvert komm vi inn på motorvei. Følte at jeg hadde kontroll, husket "resirk"-knappen, da vi skulle svinge av motorveien hadde jeg feiltolket skiltene og var nesten for sein til å svinge av. Jeg ble stresset, men kom på noe han hadde sagt før vi startet, at det som har skjedd kan ikke gjøres om på, så jeg glemte det fort. Allerede før vi hadde kommet tilbake til trafikkstasjonen begynte han å skrive noe på lappen sin, og jeg hadde følelsen av at han hadde goskjent meg. Da vi parkerte på trafikkstasjonen ble jeg spurt hvordan det gikk, og jeg sa "helt greit" han sa noe sånn som at jeg var beskjeden og hadde bestått. :tease:

Lenke til kommentar
.. og det tror jeg nok de er fullt klar over, og tar hensyn til. Om du ikke klarer å kjøre skikkelig med en sensor ved siden av deg, hvordan takler du en varm bil med baksettet fullt av unger som krangler og vil høre på Absolutt Kaptein Sabeltann om og om og om igjen?

 

Slapp av, de stryker ikke folk for moro skyld. Mener de at du ikke er egnet som sjåfør helt ennå, så er det nok noe i det.. selv om alle mener de er det beste som har hendt trafikken.

6584064[/snapback]

Uff,uff ønsketenkning om sensorer dette.Desverre er ikke alle som du ønsker og tror de er. Det finns rauhål av dem som av oss.Det finns sensorer som skal være objektive,som i andre yrker hvor det er testing mm,og det finns de som lar dagsformen desverre avgjøre utfallet av det de gjør. Sensorer er ingen "hellige"kuer men mennesker med kjøtt og blod full i feil og mangler som du og meg. Forresten,hvor mange kan si her at de aldri har brutt vikeplikt eller andre trafikkregler ?? Er det noen som sier seg å ikke ha gjort dette så vil jeg si at de er 99% løgnere. Hvorvidt du er i stand til å kjøre alene for di du har brutt vikeplikten sier ingenting om du er istand til å kjøre alene eller ikke.

Da kan du si det slik at de som bryter trafikkreglene må kjøre en periode med annen i bilen til de behersker dette til neste gang de er uheldige.

Ulykker skjer fordi at det er mennesker som kjører og ingen er perfekte enten de har hatt lappen en dag eller 5-8 år f.eks. Å kjøre bil lærer en hele livet.Ingen mennesker er perfekte og alle kan en eller flere ganger gjøre store eller små feil.

Vær takknemelig for at en spart for store eller små ulykker for det er ofte tilfeldigheter som avgjør.

Mitt motto for å ferdes i trafikken er å være ydmyk og snarrådig og heller holde igjen hvis en skulle være usikker. Med eller uten sensor i bilen.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
.. og det tror jeg nok de er fullt klar over, og tar hensyn til. Om du ikke klarer å kjøre skikkelig med en sensor ved siden av deg, hvordan takler du en varm bil med baksettet fullt av unger som krangler og vil høre på Absolutt Kaptein Sabeltann om og om og om igjen?

 

Slapp av, de stryker ikke folk for moro skyld. Mener de at du ikke er egnet som sjåfør helt ennå, så er det nok noe i det.. selv om alle mener de er det beste som har hendt trafikken.

6584064[/snapback]

 

 

hehe, faktisk har jeg kjørt bil mange ganger i varmen med ungene i baksetet og kaptein sabeltann på spillern, DET er ikke noe problem, sensorer er problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...