Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar - Bilde- og videoredigering +++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kanskje kjøpe en bærbar til videoredigering, bilderedigering, musikk, filmer ++. Spesielt videoredigeringa med Adobe PP er veldig tungt, så trenger en nokså kraftig maskin.

MEN

Først vil jeg gjerne ha svar på dette:

1. Burde jeg egentlig kjøpe en stasjonær framfor en bærbar, eller er de bærbare blitt såpass bra idag at det går bra?

Vil gjerne finne ut om bærbar er det riktige for meg før jeg begynner med specs osv.

Selv om jeg har bærbar har jeg tenkt å bruke ekstern skjerm, mus, tastatur og alt det der. Men at jeg selvfølgelig kan ta med PCen når jeg skal bort osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det vel et spørsmål om pris vil jeg tro, en kraftig bærbar til din bruk vil trolig koste mer enn en stasjonær, men bærbar er absolutt en løsning. Du har for eks. flere muligheter for ekspansjonskort, harddiskplass (er vel et must når det kommer til video) og tilkobling med en stasjonær, spørs jo hvor proft du skal ha det, men til gjengjeld fins det eksterne løsninger som kan brukes på bærbar.

Du må finne ut hvor stort behov du har for å kunne ta med deg pcen, men jeg vil anbefale deg å kjøpe stasjonær. Mer bang for the buck, og flere muligheter.

Skrevet

Hmm... Blir vanskelig dette da. Har mest lyst på bærbar egentlig. Kommer ikke til å koble den til en stasjonær. Tror nok en harddisk på i overkant av 100 GB er nok til mitt bruk foreløpig. Hvis ikke er jo en ekstern HD fint.

Men altså, hva er fordeler/ulemper med bærbar vs. stasjonær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...