Pingo68 Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Hei. Jeg har en alt char, human mage lvl 35, som skal være min pvp char. Formålet er å komme så langt opp i rankstigen (uten at det går utover privatlivet) som mulig på veien til lvl 60. Etter 2 ukers WSG så fikk jeg i går corporal rank. Etter å ha kikket litt på rankinglistene hos www.wow-europe.com (Nordrassil) så ser jeg at for å oppnå neste rank, sergeant, trengs minimum 5300HP. Mulig mere, avhengig av hvordan resten av folka spiller. Spørsmålet mitt er da: For å få neste rank, må jeg da opptjene 5300HP denne uken (fra i dag til tirsdags kveld)? Eller er det "lifetime" HP som gjelder? Om det i det hele tatt finnes noe som heter "lifetime" HP. Under Honor så står i alle fall "lifetime" HK oppført. Nå var det ikke mere enn 5-6 WSG tirsdags kveld (kun 1 seier) som skulle til for å oppnå vel 2200HP. Om jeg skulle trenge 5300HP, så skulle dette tilsi minst 12 WSG for å oppnå de nødvendige HP. En annen sak, hvor opptjener man mest HP? AB eller WSG? På forhånd takk for eventuelle svar.
Azagrath Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Om du går opp eller ned i rank bestemmes av hvor mye honor du får i løpet av uka. Lifetime kills er bare der som en statistikk, noe lifetime honor points finnes ikke. Hvor mye honor du må ha hver uke for å ranke bestemmes av hvor mye total honor du får (i løpet av uka) i forhold til alle andre på din server. De som farmer honor foretrekker vel WSG, siden å cappe 3 flagg ofte tar kort tid, og bonus honor for å vinne er høy.
xanth0s Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Hvis du har tenker om å gå for rank 14, går det utover privatlivet uansett
Bredoc Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Honour regnes ut hver uke. Dette gjøres hver gang det er maintance på serveren, fast regel natt til onsdag. Alle Battlegrounds gir deg honour, for ditt lvl er vel AB og WSG mest aktuelt. Lifetime har ingenting å si på honour, det er kun en kill counter. Skal du gå opp i ranks må du opptjene en viss mengde honour hver uke. Veldig enkelt å komme seg opp til rank 8, det kan gjøres med litt spilling i løpet av 6 til 7 uker. (Avhenger litt av hvordan de andre spiller) Opp til rank 8 kan du om du gjør det bra greie flere ranks PR uke. Etter rank 8 er det kun mulig å få en rank pr uke. Over rank 10 om miljøet er hardt, så er det sjeldent man går opp til ny rank på en ukes spilling. Skal du tjene rask honour er rask seier i AB eller WSG beste mulighet. Spiller du på en faction som taper mye lønner det seg de 3-4 første kampene å gå etter kills. Husk at kills ikke er viktig om det er samme motstandere dere møter over 6 ganger, da får du ikke mer honour for den personen den dagen. Da er det kun honour å få for å ta flag. Endret 21. juli 2006 av Darkrevan
Pingo68 Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Skrevet 19. juli 2006 Takker for svar. Men for å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke en døyt av dette. Fikk i dag rank 3 (sergeant) basert på 18000HP. Snakket akkurat med en annen sergeant (samme lvl som meg), han hadde 4200HP. Sjekket ut med en master sergeant (rank 4), han hadde 45000HP. I guilden fikk en lvl 60 akkurat rank 7 (Knight-Lieutenant) med 44500HP. Skal det være så hardt å oppnå en sergeant rank, ja da gidder jeg ikke å gjøre pvp. Har et liv utenom wow og leve Mye av HP forrige uke kom av bonusweekend, så det blir mye verre denne uka. Synes jeg gjorde en del wsg forrige uke egentlig. Vant kun 3 ganger, tapte utallige ganger. Når oppdateres rankinglistene på www.wow-europe.com? Forrige uke var laveste Knight (rank 6) på 20000+ HP.
nazrm Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 Det er vanskeligere å gaine rank når du er under lvl60, siden du ikke får fullt utbytte av honoren du tjener. Det er også begrensninger på hvor høy rank du kan få, når du er under lvl60. Fra server til server er det også store variasjoner, f.eks på min server fikk jeg 50% av rank 6, med bare 12 000 honor. (lvl60) På andre servere trenger du kanskje 60 000 for å oppnå det samme. Du kan finne ut mye om hvordan honorsystemet fungerer på Wowwiki, der er det også formulaer der du kan regne ut (ikke med 100% sikkerhet, siden det er mange variabler) hvor mye honor du trenger for å få en rank. Honor ranking listene skal bli oppdatert etter maintenance hver onsdag, men det hender at de ikke blir det. :X
Cannabiskopen Skrevet 19. juli 2006 Skrevet 19. juli 2006 (endret) Har 700 Hk og er rank 5 med min lvl 48 shaman... Tydeligvis litt enklere her på Eonar. Endret 19. juli 2006 av BadBeer
arnesef Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Skal forsøke forklare litt mer, så håper det blir forståelig :-) Det du ser på rankinglistene som er interessant er Ratingen der. Hver rank har sin treshold for hvor mye ratingpoints man må oppnå. Rank 14 krever 60k rating points, rank 13 krever 55k, og nedover. (obs det er ikke nødvendigvis 5k mellom alle rankene) Det som bestemmer dine rating points er hvor mye rating points du hadde sist uke pluss hvor mange rating points du har tjent opp denne uken.(forenklet fortalt. Du mister også points, men det kan du lese i mer detaljrike guider) Hvor mange rating points du har tjent opp denne uken avhenger av din Standing. Standing 1 gir mest points osv... Hvor mye honor points du har i forhold til alle andre(samme faction) avgjør din standing. Honor kills(eller honoren fra hvert kill om du vil) pluss bonus honor avgjør dine Honor points. Så for å summere opp: HK+Bonus->Honor points->Standing->Rating points->Rank På min server er det forholdsvis greit opp til rank 10. Der kan man klare dette med noen timer hver dag ca. Og bare så det er sagt: det er fullt mulig å gå opp 2 ranks på en uke etter rank 6 også. Endret 20. juli 2006 av arnesef
Bredoc Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Og bare så det er sagt: det er fullt mulig å gå opp 2 ranks på en uke etter rank 6 også. Det er rettet opp. Er en skrivefeil fra min side. Rank 8 er riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå