Gå til innhold

W300i vs. K750i vs. W700i


Anbefalte innlegg

Eg har kikka på telefonane eg har beskrive i emnetittelen, alle ser greie ut men eg ser at K750i og W700i begge har 2 mpix kamera.

K750i har fått mykje skryt for sitt kamera medan W700i ikkje er beskrive så godt. Har også W700i autofokus? Kor stort behov er det for autofokus?

Eg har hatt planar ei stund om å kjøpe eit billeg digitalkamera for å ta bilete av barna og slikt "i farten" når eg ikkje har mitt "store klumpete" digitalkamera for handa. Kan ein av desse telefonane være ein god erstattar for noko slikt? K750i og W700i har jo kamera med "nok" megapikslar til å ta bra bilete (til vanlig fotografering iallefall).

Korleis er det med MP3-funksjonen til K750i? Er denne like god som Walkman-telefonane? Er det slik at K750i likegodt kunne bytta ut K med W, og kan K750i tone ned eller stoppe musikken automatisk når telefonen ringer medan eg høyrer på musikk slik dei andre to kan?

Er W300i såpass god og "billeg" at den ikkje treng å ha noko veldig godt kamera for å være bra nok for meg?

 

(Mange spørsmål her, men eg blir svært glad for svar :) )

 

Funksjoner:

-Kalender: (Ja, gjerne. Ikkje det store behovet så den kan være av enkel art

-GPRS: Ikkje det store behovet her nei, men takkar sjølvsagt ikkje nei dersom det føl med i pakka.

-EDGE: Som over

-Email klient: Som over

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Ikkje nødvendig

-Vekt: Ikkje så viktig berre den får plass i lomma

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei, men gjerne deksel på kameralinse.

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-"passe stor skjerm"

-Touchscreen: (Nei.

 

Pris:

Jeg har mellom 1500 og 2500 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding): Uten binding

 

 

Diverse:

-Merke: (Samme det, men syns Sony Ericsson sine telefonar ser kjekke ut

-Kamera: Ja, gjerne eitt litt bra, men ikkje eit must

-Videokamera: Nei

-Symbian: Nei

-Infrarød portNei

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Internminne: Ikkje så viktig så lenge det er plass for minnekort

-Minnekort?:Ja

-MP3: Ja

-Radio:Ja

-UMTS: Nei

-Triband: Ja

-wLAN: Nei

- Mulighet for GPS: Nei

-Batterilevetid: Viktig med bra levetid

Endret av ibi-ubu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supert rec0n, akkurat slike svar eg vil ha!

Kom gjerne med fleire innspel!

 

Korleis er det når eg koblar desse telefonane til ein PC via USB? Vil dei då komme opp som "flyttbar disk" i utforskeren eller MinDatamaskin?

Endret av ibi-ubu
Lenke til kommentar
Supert rec0n, akkurat slike svar eg vil ha!

Kom gjerne med fleire innspel!

 

Korleis er det når eg koblar desse telefonane til ein PC via USB?  Vil dei då komme opp som "flyttbar disk" i utforskeren eller MinDatamaskin?

6482645[/snapback]

 

For å svare på det siste spm ditt først. Ja, de vil komme opp som flyttbardisk på min datamaskin.

 

Når det gjelder de forskjellige telefonene:

k750i kommer kun med 64mnb minne og et dårligere headsett enn w serien til SE. Som nevnt i forrige svar har k serien til SE en enklere, men fult brukbar mp3 spiller.

 

W700i: Er så å si samme telefon som w800i, men de har tatt vekk autofokus og lagt med 256 minne istedet for 512.

 

w300i: er klapplokk utgave av w700i, men med 1,3 mpx kam.

 

Autofokus på telefoner kan være greit, men jeg kan ikke si at med 2 mpx kamera at det er et must. Først nå som k800i med 3,2 mpx kamera har kommet får du glede av autofokus.

 

Mitt råd til deg er nok k750i siden den nå er på tilbud i hele landet og du får utrolig mye for pengene, og minnekort og bedre headset er noe du kan kjøpe senere om behovet skulle melde seg. Skulle du ønske en designtelefon hvor det er lagt med vekt på MP3 kontra kamera ville jeg valgt w300i ( klapp lokk og utrolig pent design)

Lenke til kommentar
Kor "dårlig" er eit kamera med 1,3 mpix kontra eit med 2 mpix når eg skal ha bileta i "vanleg" fotografistorleik?

6482825[/snapback]

 

2 mpx duger til å skrive ut i 10x15, mens 1,3 mpx vil ikke klare å gi god nok kvalitet.

 

w300i: VGA, 640x480 pixels (interpolated to 1.3 MP),

k750i: 2 MP, 1632x1224 pixels

som du ser i bilde størrelse er det STOR forskjell, og siden w300i har interpolert ( den tar bilde og legger til en pixel ved siden av hver pixel i nesten samme farge for å forstørre bilde) og k750i ikke bruker interpolering

Lenke til kommentar

Har selv en K750i som jeg har flashet med W800i firmware. Er skikkelig fornøyd med den. Alt i alt er det en kjempetelefon. Kjøpte et minnekort på 1gb utenom fra ebay, så nå er telefonen en fullgod Walkman-tlf!

Det går også an å øke billed- og lydkvaliteten ved å gjøre en liten forandring i sw.

 

Håper du blir fornøyd med ditt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...