Gunslingahgurrrl Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Hei! Jeg installerte nettopp Microsoft Office 2003 og tenkte at jeg skulle bruke MS Access 2003 til å lage en database med oversikt over mine bøker, hvilket har vist seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg brukte Modelator 4 til å lage en datamodell og eksporterte denne til Ms Access uten problemer. Skjermskudd 1 Etter å ha sjekket at alle tabeller og relasjoner fungerte slik de skulle, prøvde jeg å lage et skjema basert på en av tabellene. Jeg gikk til "Skjemaer", åpnet "Opprett skjema ved hjelp av veiviser" og oppdaget at Access ikke klarte å finne noen felt i tabellene mine(!), hvilket er noe jeg aldri har opplevd i de 2-3 årene jeg har putret med Access (dog ikke 2003-versjonen..). Skjermskudd 2 Jeg prøvde også å lage en spørring basert på de fire tabellene mine (registrerte også en del testdata), men fikk det samme resultatet. Skjermskudd 3 Problemet forekom også i de to eksempeldatabasene som fulgte med programmet, og det skjedde også når jeg prøvde å lage en ny database. Har noen andre opplevd dette? Fant dere en løsning?
ravika Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Har aldri sett noe lignende men det første som slår meg er at det må være noe feil med veiviserene til programmet. De ble kanskje ikke ordentligt installert, siden du sier du nettopp har lagt inn Office. Har du prøvd å lage skjemaene og spørringene manuellt, uten å bruke veiviseren?
Gunslingahgurrrl Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Skrevet 15. juli 2006 Hm, merkelig. Nå ser det faktisk ut som om problemet mitt har løst seg selv. Skulle bare prøve en siste gang før jeg reinstallerte Ms Office Pro, og oppdaget at MS Access plutselig klarte å finne feltene i tabellene og spørringene mine. Merksnodig.. (Prøvde forresten ikke å lage skjema manuelt, men det kunne muligens ha fungert i og med at jeg klarte å lage spørringer i uformingsvisning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå