Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne routerens IP-adresse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan finne adressa til trådløsrouteren?

Jeg har flyttet inn i ny leilighet med trådløst nettverk. Han jeg overtok leiligheten fra sa at han hadde hatt endel problemer med routeren, men at den nå fungerte perfekt. Vi er 4 leiligheter som deler på forbindelsen, så jeg vil helst ikke resette routeren og kanskje fucke opp innstillingene.

Grunnen til at jeg må ha adressa til roteren er at jeg skal forwarde noen porter.

Routeren er en Netgear WGT624 v2. Default adresse er http://192.168.0.1.

Modemet er en Westell model A90.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kontakt med routeren i det hele? Om du har det, så er det vel bare å skrive ipconfig så skal det stå under "default gateway" eller noe slikt

Skrevet (endret)

Ok, hva med å ta en tracert til en eller annen host og se hvilke IP-adresser du er innom før du kommer frem?

Beklager evt synsing her, men sitter på jobben og har ikke muligheten til å teste egne forslag;)

Endret av nb
Skrevet

Støtter tracert forslaget, ellers kan du prøve med å logge inn på routeren med default info for den modell routerm som er admin/password ifølge google.

Skrevet

Har han ikke allerede funnet adressen? Og han sier han har kontakt.. Er vel ikke noe problem lenger? Og tracert hjelper han bare om han har en router mellom den trødløse routeren, noe som ikke virker som er tilfellet her.

Skrevet
Hvis han setter modemet i "wan" porten istedet for "lan" så

får han nok rett adresse.

6478746[/snapback]

Det stemmer at modemet sto i "lan" porten, men hvis jeg setter det i "wan" kommer jeg meg ikke på nett. Noen som har en forklaring på dette?

Skrevet

Så lenge Modemet er koblet til i den trådløse routerens LAN-port vil denne virke som en switch/trdådløst accesspunkt. Og det vil derfor ikke være nødvendig å gå inn på denne for å forwarde porter.

Det du derimot må gjøre er å logge deg inn på modemet deres, som i dette tilfelle også har routerfunksjonalitet. Og altså forwarde porter i dette.

Skrevet

Med mitt forslag tenkte jeg at du logger på routeren, for å se hvilken info det står på WAN porten siden xDSL modemet kjører DHCP og dermed står den oppført som gateway regner jeg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...