Gå til innhold

Forrige/Neste side problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja IDene fra databasen. Men det må være funksjoner for å f.eks ikke gå videre om det ikke er noen ider som er høyere i tallverdi. Samme gjelder når du går bakover at det ikke er noen som er for lav som ikke finnes.

 

Så må den også sjekke at neste ID eksisterer. Kan være noen som er sletta hvis vi har sletta noen bilder.

Lenke til kommentar

Ja, eller:

SELECT * FROM tabell LIMIT $id-1,3;

 

Den du vil vise er da den midterste, om det da returneres 3 treff.

Hvis det ikke er 3 treff betyr det at det enten ikke er noen etter eller at det ikke er noen foran. Da må du jo sjekke ut da, om det er foran eller bak det ikke er flere. ;)

Lenke til kommentar

Du kan prøve dette: Velge alle aktuelle bilder fra databasen. Da har du en array med alle de bilde ID'ene og for å bla fram og tilbake kan du orientere deg ved hjelp av en hjelpe variabel i og la den telle seg opp eller ned etter hva som blir trykt, fram eller tilbake, om den aktuelle verdien på i er lik null, så vises det ikke tilbake knapp og du kan finne ut hvor mange elementer det er i arrayen og dersom det er det siste elementet, så vises ikke neste knappen.

 

(Er ikke sikker på hvor mye kjennskap du har til PHP og sånn..)

Endret av dFense
Lenke til kommentar

Har noe lignende som dFense skriver i mitt CMS system jeg bygger på. Problemet med dette er at det blir noe rotete kode med tanke på at du også må finne ut om det er siste eller første element.. Hadde vært kjekt om noen kunne komme med en mer elegant måte å løse det på.

Jeg overfører $i ved hjelp av GET til neste side som begynner i arrayet der den sluttet fra sist side.

 

edit: skrivefeil

Endret av Nunya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...