Gå til innhold

WLAN på N80

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Har nå lest gjennom hele tråden og forsøkt å finne ut hvordan jeg kobler meg til mitt WEP krypterte hjemmenett.

Under tilgj. wlan finner jeg mitt linksys-nett. Går inn på valg-> angi tilgangspunkt. Får da spørsmål om å bekrefte dette, trykker "ja". Får da beskjed om at "Angi tilgangspunker for sikre WLAN-nettverk i tilgangspunkter for tilkoblingsinnstillinger".

Har forsøkt å gå inn på verktøy->innst->tilkobling->tilgangspunkter->valg->nytt tilgangspunkt. La der inn navnet på Linksys nettverket mitt. Men hva slags brukernavn og passord skal legges inn der, og hvor skal wepkrypteringsnøkkelen legges inn?

Trenger noen som kan forklare dette på en enkel måte ;o)

På min pda med wlan ble det bedt om wep krypteringsnøkkel automatisk.

Sorry hvis dette er et dumt spørsmål, men jeg får det ikke til :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Brukernavn og passord? Det får jeg ikke opp på min. Bare krypteringsnøkkelen. Prøv å bruk WPA/WPA2. Da må du selvfølgelig velge det på routeren din også. Webkrypteringsnøkkelen legges inn på vanlig måte, bare å skrive passordet rett inn.

Du kan også gjøre som på PDAen din og bare koble deg rett til routeren når du vil bruke internett, uten å lage et tilgangspunkt. Da går du først til: Mine egne - Web - Valg - Instillinger - Tilgangpunkt: Alltid spør

Ulempen med dette er at du må skrive krypteringsnøkkelen hver gang du skal bruke internett. Det slipper du om du lager et tilgangspunkt.

Endret av Symbian_Pro
Skrevet
Brukernavn og passord? Det får jeg ikke opp på min. Bare krypteringsnøkkelen.

Takk for svar Symbian_Pro. Da skjønner jeg ihvertfall ikke hva galt jeg gjør :hmm: Lurer på om det enkleste er å ta med tlf til en eller annen butikk og få de til å se på det. Kan så lite om slike ting. Hadde håpet at min problemstilling var så innlysende gal at noen med en gang så hva jeg måtte gjøre annerledes :)

Uansett så takker jeg så mye for hjelpen

Skrevet
..

Du kan også gjøre som på PDAen din og bare koble deg rett til routeren når du vil bruke internett, uten å lage et tilgangspunkt. Da går du først til: Mine egne - Web - Valg - Instillinger - Tilgangpunkt: Alltid spør

Ulempen med dette er at du må skrive krypteringsnøkkelen hver gang du skal bruke internett. Det slipper du om du lager et tilgangspunkt.

Hvis du bruker denne metoden vil det nok sikkert funke, men som sagt må du da teaste inn wep nøkkel hver gang. Det spørs hvor ofte du "surfer" på mobilen og om det vil være noe problem. Jeg personlig surfer såpass lite at det gjør meg ingenting å skrive inn passordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...