Gå til innhold

For "dårlig" HK?


Anbefalte innlegg

Oppsettet mitt nå

CPU Type AMD Athlon XP, 1666 MHz (6.25 x 267) 2000+

Motherboard Name MSI KM4M-L (MS-6734)

Motherboard Chipset VIA VT8378 UniChrome KM400

RAM 1024 MB (DDR SDRAM)

 

Mitt gamle GeForce 4800 SE døde for en måneds tid siden, så jeg bestilte like godt et Gainward GeForce 7800GS 512MB... Problemet mitt er at dette forårsaker screen freezes etter kort tids spilling med WoW. CPU'en min kjører på ca 56 grader under load både med onboard gfx og 7800GS, så tror ikke det er temp'en (selv om den burde være lavere)...

Noen som vet om dette HK er for svakt for 7800GS og spilling? Spiller jeg ikke har jeg ikke problemer i det hele tatt...

Noen som eventuelt kan anbefale nytt HK (samt CPU og RAM) som kan kjøre mot det skjermkortet? Ikke for dyrt.. ;)

Endret av Aremeriel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du endret MB størrelsen til skjermkortet i bios.

Mener å huske at det er en funksjon i bios på HK hvor du kan sette hvor mye minne du har på skjermkortet. Om denne ikke matcher helt så fryser pc'n.

 

Sjekk det først. Mulig jeg er helt på feil jordet, men det skader ikke å sjekke.

 

:D

Lenke til kommentar

Kjørte AAP til 256 (sto på 128), frøs fortere... Kjørte ned til 64 og det hjalp litt... Prøver 32 nå (Edit: freeze med en gang igjen)... Prøvd AGP fast write også, men det gjorde ingenting...

Er helt tydelig hk som holder igjen fps og ytelse, så spørs om det bare er å bite i det sure eplet....

Trenger i så fall anbefalinger på HK som støtter AGP, RAM som passer, CPU... Aller helst bør HK også støtte IDE-HD, da det er eneste ejg har nå... Må vel kjøpe en S-ATA også, men vil gjerne beholde IDE-disken så jeg slipper å brenne alt på CD'er...

Kanskje IDE-disken er med på å holde igjen også.. Hmmmmmm

Endret av Aremeriel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...