Gå til innhold

Bærbar til studier


Anbefalte innlegg

Skal begynne på NTNU til høsten, og tenkte at jeg skulle kjøpe meg en fin liten bærbar til å ta med meg :) Har ikke altfor mye penger, så tenkte jeg skulle bruke maks 10000kr.

 

Har helst lyst på en stillegående maskin, siden den skal brukes på lesesaler og andre steder der det ikke burdre være for mye viftebråk eller klikkelyder fra tastene. Greit hvis den er lett å ta med rundt også. Grafikkkort og prossessor er ikke så veldig viktig, spiller litt spill, men ikke så mye, og som oftest spill som ikke er så ressurskrevende. Batterilevetid er også litt viktig, kjipt å måtte ta med laderen overalt.

 

Har planer om å kjøpe en ekstern harddisk, så den bærbare trenger ikke stor plass. Hvis noen har non gode harddisker å anbefale, så ville det vært veldig koselig :)

Endret av Freshlemon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så intervjuet med han fyren, og den så lovende ut. Fant ut at hvis jeg valgte 1 År På-Stedet Service istedenfor 3 Yr Premium XPS support, så kunne jeg trekke 2287kr. Da ble prisen litt mer overkommlig :) Spørsmålet mitt blir da om den ekstra garantien er verdt påslaget i prisen.

Lenke til kommentar

Skjermen med innebygget vendbart web kamera skal egne seg bra til f.eks. å ta opp forelesninger på video. Mikrofonen skal være laget for å fange opp lyd et stykke i borte fra f.eks. fra en foreleser.

 

Ellers kan det være verdt å ta en kikk på Dell Latitude D620 som ikke har helt ulike spec i forhold til M1210 men som kanskje gir litt mer for pengene.

Lenke til kommentar
Så intervjuet med han fyren, og den så lovende ut. Fant ut at hvis jeg valgte 1 År På-Stedet Service istedenfor 3 Yr Premium XPS support, så kunne jeg trekke 2287kr. Da ble prisen litt mer overkommlig :) Spørsmålet mitt blir da om den ekstra garantien er verdt påslaget i prisen.

6454068[/snapback]

Altså, du har jo likevel garanti i minst 3 år. Dette er ikke gitt av dell, men loven pålegger dell å gi deg det. Gratis. JEg kjøpte ikke 3 års garanti med min dell.

Lenke til kommentar

Gararnti og reklamasjon er to HELT forskjellige ting.

Til trådstarter: Har du vurdert en convertible tablet pc? Har brukt en s260 i år, og den har jeg vært veldig fornøyd med, men så fort det blir mange diagrammer osv så blir det vanskelig å få det notert.

*EDIT*Sorry så at du hadde maks 10k å bruke, da er vel tablet totalt utelukket.

Endret av morgawr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...