Gå til innhold

"skulle skrive oppgave om «World of Warcraft»"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 6'eren jeg har fått i engelsk skyldes nok litt pga WoW! :D

6450798[/snapback]

Hvilke fag gikk du ned i da? ;P

6450828[/snapback]

I 10. klasse (hvor jeg spilte mest) gikk jeg opp 1 eller 2 karakter i nesten alle fagene!

6450903[/snapback]

Heh, ungdomsskolen ja, prøv å gå på vidergående og spille wow samtidig ;) Da mener jeg mere hardcore gaming, ikke en maks 2 timer for dagen.

Edit: Mener vel mest allmenn på vidergående, yrkesfag er vel litt mindre krevende i forstand av prøver og lekser.

6450978[/snapback]

/sign to that, fekk 4'er i alle fag utenom Materiallære hvor jeg finn 3 og Salmaker hvor jeg fikk 5.

Spiller ca 10 timer hver dag. I skoleåret that is, nå i ferien er det mer som 15 timer, men når jeg begynner å jobbe til høsten blir det nok noenlunde mindre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har selv en ganske hardcore guild som gjør mange high end instancer.

Men ettersom vi klarer de så bra og de andre spillerne er veldig aktiv kan jeg ta flere dager, raider kanskje 2 ganger i uken maks 4.

Har sikkert en del med at jeg er priest også.

Edit: Synes noen hardcore gamere skal ha ros.

Tenk på Guild lederne som arrangerer raids.

Er ikke noe enkelt å få 40 personer å sammarbeid, holde dkp systemet i orden, passe på hver spiller. osv osv.

Endret av Sebbe
Skrevet

har vært alt for dypt inne i det jeg og.. men kom meg heldigvis ut ^^ er så mye man går glipp av ved og sitte for mye foran skjermen men man tenker ikke over det når man er der :p

se hvor jeg var for over 160 dager sia :ermm:gammel char

husk dette er 162 dager sia.. den gangen var dette konge :p

Skrevet

Det er tydeligvis ikke så mange som fatter det.

Blizzard vet jævli godt at dem gjør folk avhengi, men den driter fullt faen i det.

Dem slenger ut nye level 60+ "snacks" i vær eneste patch, og gjør ting "vanskelig" men fullt oppnåelig på et par mnd.

For eksempel cenarion hold rewards, får vær eneste rank du stiger i reputation får du en finere og finere rewards. Ring, cloak og blade. Ikke minst Volounteer's, Champion's osv. Alt dette går på avhengihet, og dette vet blizzard veldig godt. Nå har de fleste hardcore gamerne fått tier 2, dem svarer med å sette ut et nytt instance der folk kan skaffe seg tier 3 og masse annet snacks som rett og slett gjør deg "helt" iforhold til alle andre spillere. Det er det som driver de fleste, dem vil gjøre seg unike i forhold til alle de andre spillerne.

Alle vil ha raptor mount når dem er undead, alle vil ha kodo mount når dem er troll, alle vil ha heste mount når dem er gnomer. Ja, ikke alle, men altså dere skjønner hva jeg mener. Alle vil skille seg ut på sin egen måte, og så fort folk begynner å bli mer og mer like finner dem andre måter å skille seg ut på.

Jeg har heldigvis nå strammet meg opp litt, tatt den sosiale delen av livet litt mer seriøst og lagt wow flere og flere hakk utenfor livet.

For noen kan det være vanskelig, og wow er en redning. Istedenfor å leve det ekte liv som en "outsider" uten kjæreste, uten venner, uten respekt blir man hektet på sitt "andre jeg", altså sin figur i world of warcraft.

Skrevet (endret)
Det er tydeligvis ikke så mange som fatter det.

Blizzard vet jævli godt at dem gjør folk avhengi, men den driter fullt faen i det.

Dem slenger ut nye level 60+ "snacks" i vær eneste patch, og gjør ting "vanskelig" men fullt oppnåelig på et par mnd.

For eksempel cenarion hold rewards, får vær eneste rank du stiger i reputation får du en finere og finere rewards. Ring, cloak og blade. Ikke minst Volounteer's, Champion's osv. Alt dette går på avhengihet, og dette vet  blizzard veldig godt. Nå har de fleste hardcore gamerne fått tier 2, dem svarer med å sette ut et nytt instance der folk kan skaffe seg tier 3 og masse annet snacks som rett og slett gjør deg "helt" iforhold til alle andre spillere. Det er det som driver de fleste, dem vil gjøre seg unike i forhold til alle de andre spillerne.

Alle vil ha raptor mount når dem er undead, alle vil ha kodo mount når dem er troll, alle vil ha heste mount når dem er gnomer. Ja, ikke alle, men altså dere skjønner hva jeg mener. Alle vil skille seg ut på sin egen måte, og så fort folk begynner å bli mer og mer like finner dem andre måter å skille seg ut på.

Jeg har heldigvis nå strammet meg opp litt, tatt den sosiale delen av livet litt mer seriøst og lagt wow flere og flere hakk utenfor livet.

For noen kan det være vanskelig, og wow er en redning. Istedenfor å leve det ekte liv som en "outsider" uten kjæreste, uten venner, uten respekt blir man hektet på sitt "andre jeg", altså sin figur i world of warcraft.

6453578[/snapback]

Såklart er man en outsider hvis man spiller WoW, såklart har man ingen venner hvis man spiller WoW.

Slik blir alle stemplet som spiller det idag.

Spill har fått et dårlig stempel, fordi aviser blant annet bare plukker ut "verstingene".

Jeg spiller WoW og har flere venner en aldrig før.

Du sier WoW er en redning, hva med bøker og TV?

Jo fordi bøker og TV har blitt "godtatt".

Følger jeg med en hel dag på Tour de France, helt greit. Spiller jeg WoW en hel dag så har jeg ikke et liv.

:nei:

Endret av Sebbe
Skrevet
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/07/07/470891.html

Les.

Er glad jeg er ute av WoW helvetet, men angrer ikke et sekund på all tiden jeg har puttet inn i spillet :D Tror dog denne artikkelen er litt overdrevet.

6449416[/snapback]

Han som skrev den artikkelen spiller på samme server som meg, Shadow Moon og er i guildet Niflheim..En venn i samme guild som Andreas viste meg den artikkelen :]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...