Simon Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Skal liste opp filene på en gitt lokasjon på serveren, og bruker da koden under. Problemet er at filesize() påstår at filen jeg skal ha størrelsen på ikke eksisterer. Men dette stemmer ikke, da jeg finner filen ved å gå til adressen funksjonen påstår det ikke eksisterer noe på. Noen som finner feilen jeg tydeligvis har sett meg blind på? defined( '_VALID_MOS' ) or die( 'Restricted access' ); global $mosConfig_absolute_path, $mosConfig_live_site; $folder = $params->get( 'folder' ); $the_array = array(); $the_image = array(); // if folder includes livesite info, remove if ( strpos($folder, $mosConfig_live_site) === 0 ) { $folder = str_replace( $mosConfig_live_site, '', $folder ); } // if folder includes absolute path, remove if ( strpos($folder, $mosConfig_absolute_path) === 0 ) { $folder= str_replace( $mosConfig_absolute_path, '', $folder ); } // if folder doesnt contain slash to start, add if ( strpos($folder, '/') !== 0 ) { $folder = '/'. $folder; } // construct absolute path to directory $abspath_folder = $mosConfig_absolute_path . $folder; // check if directory exists if (is_dir($abspath_folder)) { if ($handle = opendir($abspath_folder)) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { $filesize = filesize("/joomla" . $folder . "/" . $file); echo "<a href='/joomla$folder/$file'>$file</a> Size: $filesize</br>"; } } closedir($handle); } }
trondes Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 $filesize = filesize("/joomla" . $folder . "/" . $file); prøv med $filesize = filesize("joomla" . $folder . "/" . $file); Eller prøv hele pathen feks /home/dinmappe/public_html/joomla med å kjøre phpinfo() vil du finne ut hvor filene dine ligger på serveren.
Simon Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Får denne feilmeldingen: Warning: filesize(): Stat failed for /joomla/downloads/com_jooget.zip (errno=2 - No such file or directory) Dette er riktig plassering. Forstår derfor ikke hvorfor feilmeldingen påstår noe annet. Har også forsøkt å skrive inn komplett sti til filene, men fremdeles samme problemet. Dette på tross av at stien fungerer når jeg kjører den direkte i nettleseren. Dessuten finner den jo tydeligvis filene da den lister de korrekt opp. Tydeligvis et eller annet tull med filesize().
ZoRaC Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Sikker på at dette er rotnivå? Prøv filesize($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "joomla" . $folder . "/" . $file); Tror det er den som innholder riktig bane...
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 (endret) vil kanksje være en idé å kjøre en kontrollsetning med is_file() eller file_exists()... Endret 7. juli 2006 av Slettet+142
Simon Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Sikker på at dette er rotnivå? Prøv filesize($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "joomla" . $folder . "/" . $file); Tror det er den som innholder riktig bane... 6448925[/snapback] Hjertelig! Dette fungerte strålende. Takk for hjelpen alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå