Gå til innhold

Hva er galt med mitt Radeon 9700 Pro? Eller er det noe annet


mid[x]con

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For at alle skal kunne sette seg inn i problemet, er jeg litt grundig;

 

Min Pc-spesifikasjon:

 

Pentium 4 2.533GHz Prosessor (Ikke overklokket)

ASUS P4B533-V Hovedkort

Ati Radeon 9700 Pro Skjermkort

2x Seagate Barracuda IV Harddisker

Microsoft Intellimouse 3.0 Mus

Keytronic Lifetime Tastatur

Hansol 920D 19" Skjerm

 

Jeg kjører Windows XP English edition, og har installert wxp-w2k-radeon-6-13-10-6178.exe som driver

til Radeon kortet mitt. Det er visst den siste, men har prøvd med eldre drivere også.

 

Mitt problem:

 

1.

 

Når jeg spiller Unreal Tournament 2003 (som jeg har kjøpt) fryser det seg i Single Player med en gang, eller noen ganger lenger ut i spillet. Jeg kjører på 1204*768 oppløsning, noe jeg mener pc'en burde takle. Jeg har de fleste alternativene for grafikk på høy, siden jeg har lyst til å bruke det radeon kortet er godt for. Har så klart prøvd å sette ned grafikken, men mener jeg ikke burde sette ned til 800*600 for å kjøre spill.

 

2.

 

I Tom Clancy's Ghost Recon fryser bildet seg etter 5 minutter med spilling. Lyden av vind etc hører man fortsatt (det samme i ut2k3), men det er umulig å taste noe på keyboardet, og jeg må reboote.

 

3.

 

I Counter-Strike bugger spillet med at jeg ser personer som går helt øverst i mappen (taket). Jeg vet at dette ikke er cheat, da jeg spilte sammen med 4 andre som var hos meg, uten at de hadde det på sine skjermer.

 

Jeg har 4x AA og 16x AF på både OpenGL og Direct3D instillingene. Skjermen i 2D er innstilt på 85 hertz, men 1280*1024 oppløsning.

 

Jeg har prøvd pc'en i windows 2000 før med 2 forskjellige driversett, og har formatert etter det, så jeg fikk installert den "beste" driveren til Radeon kortet ordentlig sammen med WinXP.

 

Så, jeg er åpen for alle innlegg, bare skriv hva dere har opplevd, eller hva dere vet som er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://mirror2.ati.com/drivers/wxp-w2k-r97...10-6193-efg.exe er siste driver til Radeon 9700

 

Har slitt med samme problemer som du har, men med andre spill..

 

1. Skjedde samme i Battlefield 1942 med meg (Nye driveren fikset dette for meg)

 

2. Skjedde samme i THPS3 (Nye driveren fikset dette for meg)

 

3. Tror jeg ikke har noen med Radeon 9700 å gjøre. Jeg hadde samme buggen når jeg kjørte med GeForce 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...