Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel ruter og bittorrent


Anbefalte innlegg

Jeg har Nextgentel og Netopia 4542 ruter og sliter med å få ordentlig fart på bittorrent grunnet at jeg ikke får inkomne tilkoblinger (bruker bittornado som lyser gult i høyre status hjørne, hvilket betyr at blokkerte inkomne tilkoblinger grunnet firewall/ruter. Har prøvd uten firewall også, så det må være ruteren)

 

Noen som har Nextgentel og enkelt kan forklare hvordan løse dette? Jeg har logget inn på ruter konfigurasjon via nextgentel, og der var følgende alternativer:

 

 

 

Én IP-adresse, med filtersett (standard)

 

Én IP-adresse, uten filtersett

 

Subnett

 

Hjemmekontorløsning

 

Bedriftsspesifikk konfigurasjon

 

Avansert konfigurasjonsmeny

 

 

Skal jeg velge en av disse eller gjøre noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må inn på Avansert konfigurasjonsmeny for å åpne porter på ruteren. Det var en side for NGT brukere før som viste dette. Men den er nedlagt. Vær forsiktig med hva du gjør med den.

6442293[/snapback]

 

 

Dette har jeg allerede gjort. Har slettet alle portene under filtrerte porter, men det hjalp kun på et online spill og ikke bittorrent.

Lenke til kommentar

du må NAT'e portene i ruteren.

 

Det ligger under quick menus, network adress translation

 

Spør NGT å få tilsendt instruksjonene for åpning av porter, så får du en rimelig idiot-sikker steg-for-steg instruksjon for hvordan du forwarder portene via telnet.

 

Obs obs, lurt å sjekke at vu kjenner login/passord til å logge inn via telnet før du spør, ellers kan det være lurt å spørre om den infoen i samme slengen.

 

PS: Ingen av de konfigurasjonene du nevner har noe med å åpne porter. Filterset i ruteren er ikek det samme som å NATe en port.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...