Ronny M Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 (endret) Nå har jeg prøvd Everest Home Edition og den siste versjonen av PC Wizard for å få info om hardwaren min. Alt fungerer smertefritt helt til jeg klikker på sensorene. Da fryser hele programmet, og uansett hva jeg gjør så får jeg ikke avsluttet det, heller ikke prosessen i oppgavebehandlinga. Maskina må startes om. Det skjer akkurat det samme med begge programmene. Windows og alle andre programmer fungerer forresten helt normalt selv når en av de har kræsja. Tenkte først det måtte være hovedkortet som laga krøll, eller en sensor eller noe sånt, men det er ikke noe problem å lese av sensorene med PC Probe 2 eller Aida32, det er det som er så merkelig. Der får jeg viftehastigheter og temperaturer på alt utenom hardiskene og GPU. Men temperaturen til skjermkortet, GF 7600GS, får jeg i driveren uten problemer. Hovedkortet er Asus P5LD2 SE, Intel i945P. Noen som har en fjerneste ide om hva som kan være feilen her siden de to programmene fryser når de prøver å lese av sensorene? Endret 6. juli 2006 av Ronny M
Ronny M Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Fikk sånn på en annen pc jeg og 6432936[/snapback] Fant du aldri ut av hva som var feilen?
Ronny M Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Det var jo dumt... Ingen andre som har en liten anelse om hvor problemet ligger heller?
Ronny M Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Skrevet 6. juli 2006 Hvis ingen kan hjelpe meg med problemet, kanskje noen vet om et annet bra program som leser av korrekt temperatur på hovedkort, hardisker, cpu og gpu?
Ronny M Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Skrevet 9. juli 2006 Sorry for bumpen, men vil så gjerne løse dette problemet. Noen som har peiling?
p@ge Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 prøv: Fresh Diagnose ( under hardware system ) http://www.freshdevices.com/ freeware, men du må registrere deg for å få en lisens nøkkel lykke til
Ronny M Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Skrevet 9. juli 2006 Takk for tipset, men jeg får ikke lastet det ned. De godtar ikke noen av e-post adressene jeg pleier å bruke til sånt. Vet av erfaring av sånne registreringer etterhvert kan føre til en del spam. Registration Error:Oops. There is an error processing your request. Make sure you have entered a valid name and e-mail address. Do not use free email accounts. Also, our system is not compatible with some ISP. You may report to your ISP about it, mostly related with their e-mail filtering/blocking/anti-spam settings. Please re-enter a valid data or use a new e-mail address (from other ISP) and then press resubmit button.
p@ge Skrevet 9. juli 2006 Skrevet 9. juli 2006 Takk for tipset, men jeg får ikke lastet det ned. De godtar ikke noen av e-post adressene jeg pleier å bruke til sånt. Vet av erfaring av sånne registreringer etterhvert kan føre til en del spam. Registration Error:Oops. There is an error processing your request. Make sure you have entered a valid name and e-mail address. Do not use free email accounts. Also, our system is not compatible with some ISP. You may report to your ISP about it, mostly related with their e-mail filtering/blocking/anti-spam settings. Please re-enter a valid data or use a new e-mail address (from other ISP) and then press resubmit button. 6462865[/snapback] har brukt FreshDevices en del år og aldri opplevd noe spam fra deres side
Ronny M Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 Prøvde Fresh Diagnose nå, men får ikke lest av sensorene der heller. Det henger ikke som de andre, men jeg får feilmelding: Unable to retrive info. Unsupported chip detected.
p@ge Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Prøvde Fresh Diagnose nå, men får ikke lest av sensorene der heller. Det henger ikke som de andre, men jeg får feilmelding: Unable to retrive info. Unsupported chip detected. 6467975[/snapback] dette er ikke en feilmelding, men en beskjed at din chip-sensor ikke kan leses ( kanskje ikke finnes ). ( jeg har Dell 4550 og får de samme beskjed , men i PC Wizard 2006 leser den temperaturen på harddisken ) lykke til
Ronny M Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 (endret) dette er ikke en feilmelding, men en beskjed at din chip-sensor ikke kan leses( kanskje ikke finnes ) 6468116[/snapback] Ja, en beskjed (melding) om at noe er feil, en såkalt feilmelding... Uansett, nå er det tre program som ikke vil lese av sensorene mine. Aida32 funker, men den viser bare temp og viftehastighet på cpu og hk. Skulle hatt for hardisker og gpu også. Endret 10. juli 2006 av Ronny M
Ronny M Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 Nå funker det plutselig, uten at jeg aner hva som er grunnen til det. Både Everest og PC Wizard viser alle temperaturene de skal, og da er jeg fornøyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå