Gå til innhold

Lenovo ThinkPad T60p eller Z61m?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bærbar, og rett før helgen var det like før jeg bestilte en Lenovo ThinkPad T60p (T2600 2,16GHz Core Duo, 15", 2 GB RAM, 256MB ATI V5200, 100 GB 7200RPM, DVD-WR). Dette skal være en svært bra maskin etter de testene jeg har lest. Det eneste som er å utsette er at den ikke har FireWire og multimedie-kortleser.

 

Så oppdaget jeg at Lenovo også har en sak de kaller ThinkPad Z61m. Denne er ganske lik T60p'en, bortsett fra at den har FireWire, kortleser, samt at den har widescreen. Dette på bekostning av litt større tykkelse og vekt. Den har også litt dårligere specs. Har også lest noen tester på at skjermen ikke er helt på høyde med T60p'ens, blant annet pga. T60p's FlexView.

Widescreen, kortleser og FireWire hadde vært nice, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

 

Oppsummert blir vel dette forskjellene:

T60

- 4:3-skjerm (1600x1200)

- ATI V5200 256MB

- Tynn og lett

- 2,16 GHz

- Litt bedre skjermbilde

 

Z61m

- Widescreen (1680x1050)

- ATI x1400 128MB

- Tykkere og tyngre

- 2 GHz

- FW og kortleser

 

Er byggekvalitet og de forskjellige komponenter like gode på begge tro? Er det noen her som har hatt fingrene på begge eller har noen innspill å komme med?

Maskinen skal nok brukes mest til business, med litt spilling av f.eks. Age of Empires 3 innimellom. Viktig at den kan dra bells & whistles i Vista når det kommer også.

 

Prisen er omtrent lik, så den har ikke noe å si for valget.

Endret av Hanzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å gå for noe sånn istedet ? http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18037&cid=5417 tror du vil få mye bedre ytelse i både age of empires og vista med den, bedre grafikk kort og mer minne :)

ser du skriver det er bedre skjermbilde på den ene pcen, men tror begge dine vil slite litt med age of i native ?

 

så etterpå at den første pcn din også har 2gb minne, det trekker veldig opp i mine øyne :yes:

Endret av kaspertiltnes
Lenke til kommentar
Hva med å gå for noe sånn istedet ? http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18037&cid=5417 tror du vil få mye bedre ytelse i både age of empires og vista med den, bedre grafikk kort og mer minne :)

ser du skriver det er bedre skjermbilde på den ene pcen, men tror begge dine vil slite litt med age of i native ?

 

så etterpå at den første pcn din også har 2gb minne, det trekker veldig opp i mine øyne  :yes:

6431729[/snapback]

 

De 3 Acer maskinene jeg har vært bori Ferrari 3200, en ultraportabel og en 15.000 kroners 15" jeg så i lokalene deres i Asker kan ikke måle seg med IBM/Lenovo Thinkpad serien på byggekvalitet.

 

Når en itilegg "faller" for Thinkpad, som jeg etter å ha hatt toshiba, 2 x ferrari og en XPS M170 har gjort er det vanskelig å bytte til et vanlig "silver look chassi".

 

Thinkpad er ikke spesielt rimelige maskiner mtp ytelse, men med alt det andre som følger med er de ikke så værst priset.

 

PC World skryter iallefall av T60 her!

 

Utover det har jeg ingen kommentar til din problemstilling, men gled deg til du får en thinkpad, min x60s er en drøm, spesielt etter at jeg fikk inn 2GB ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...