bobafett Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Dette hører kanskje hjemme under "hardware/nettverk", men jeg tipper at dette har noe med konfigurasjon å gjøre. Byttet akkurat ut et 100 Mbit kort med et 1 Gbit kort. Startet opp ClarkConnect og får melding om at "eth0 does not exist". Får valget i "kudzu" om å fjerne det gamle kortet, noe jeg ikke gjør. Noen som vet hvordan jeg fikser dette?
JonJ Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Da kan det være en fordel å enten poste hvilken produsent kortet har og hvilken modell, eller output av /sbin/lspci.
bobafett Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Da kan det være en fordel å enten poste hvilken produsent kortet har og hvilken modell, eller output av /sbin/lspci. 6432184[/snapback] Det er en D-Link DGE-528T. Fant driver hos D-link, men den er for kernel 2.2 og 2.4. Har funnet ut at kortet støttes av kernel 2.6.10, så jeg skal se om det er mulig å oppdatere med denne i kveld.
bobafett Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Hvis noen skulle være interessert! Siste kjerne for ClarkConnect er 2.6.9, og vil derfor ikke finne nettverkskortet. En løsning finnes her: http://www.linuxquestions.org/questions/sh...threadid=350564 eller evt. vente på oppdatering av kjerne. I løpet av juli kommer versjon 4 av CC. Mulig nyere kjerne følger med. Tenker jeg venter på denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå